
Po śmierci Ludwika XIV, zaczęto sprzedawać licencję na produkcję wszystkiego, by podreperować budżet Państwa. Prawdopodobnie wtedy wykupił prawo do produkcji szampana i dostarczania go na dwór królewski.
O niebywałym sukcesie jego wina na dworze królewskim zadecydowała jedna z kochanek króla, Markiza de Pompadour, faworyta Ludwika XV, w owym czasie wyrocznia mody i dobrego smaku (a była przecież tylko zwykłą mieszczką i z domu nazywała się Poisson, czyli “ryba”)

Snobistyczna arystokracja, bogate mieszczaństwo, dworzanie, krewni i znajomi, każdy który mógł sobie pozwolić na duże wydatki – chcieli pić szampana Moet. Dom szampański ledwo wyrabiał się z dostawami. W 1792 roku, po śmierci Claude Moet’a jego wnuk Jean-Remy Moet rozszerzył działalność kupując winnice opactwa Hautvillers, gdzie benedyktyński mnich Dom Perignon dopracował do perfekcji podwójną fermentację tworzenia szampana.

Zapraszał wielu ważnych gości do ekskluzywnego domu w Épernay, z romantycznym angielskim ogrodem i palmiarnią, podziwiał go m.in.: cesarz Austrii Franciszek II, król Prus Fryderyk Wilhelm II Hohenzollern oraz amerykański prezydent Thomas Jefferson.
Wizyta Napoleon’a I w piwnicach Jean-Remy Moet’a, 26 lipca 1807
Podczas wojny, gdy oficerowi siali spustoszenie w piwnicach Domu Szampańskiego, Jean-Remy pozostał spokojny : “Ci oficerowie, którzy dziś mnie rujnują, przyniosą mi fortunę w przyszłości. Pijąc moje wino, nie zapomną jego smaku i rozsławią go na całym świecie”. Oczywiście miał rację.
17 marca 1814 Napoleon odznaczył Jean-Remy Moet’a Krzyżem Legii Honorowej, „Chcę Pana wyróżnić za zbudowanie tak wspaniałej reputacji francuskich win w kraju i za granicą”
W 1832 roku Jean Remy odchodzi na emeryturę i przekazuję firmę swojemu synowi Victorowi oraz zięciowi – Pierre Gabriel Chandon .
Nazwa zostaje zmieniona na Moet&Chandon, po roku 1842 marka rozprzestrzenia się na cały świat.
Podczas pierwszej wojny firma straciła biura i domy gościnne w trakcie bombardowań. Po wojnie wystartowała z nową marką Dom Perignon.
Kolejnym ciosem była 2 wojna światowa, jednak po zakończeniu szybko stanęła na nogi.
Od 1950 roku stery firmy przejął Hrabia Robert-Jean de Vogue, który przekształcił firmę rodzinna w spółkę akcyjną , a szampan Moet szybko podbijał kolejne rynki i stał się najbardziej rozpoznawanym szampanem na świecie . W 1962 roku firma była pierwszym domem szampańskim notowanym na giełdzie. W tym samym roku Moet wykupił swojego konkurenta a za razem najstarszy dom szampański Ruinart.
Pierwszą inwestycją marki niezwiązaną z branża winiarską był zakup udziałów w Parfums Christian Dior.
W 1971 roku Firma połączyła się z producentem koniaków Hennessy i powstał Moet Hennessy. Decyzja o ekspansji zapadła po ograniczeniu rejonu Szampanii do 34 000 hektarów . Przy tak ogromnym powodzeniu Moeta , ten rejon był zwyczajnie niewystarczający.
Wspólnie oba domu stworzyły niezwykle silną grupę, również finansowo.
W 1973 roku nastąpiła ostateczna fuzja z marką Louis Vitton, by stworzyć najsilniejszą grupę dóbr luksusowych LVMH
„Lunch z ostrygami” Jean Francois de Troy 1735r. – jest to pierwszy obraz przedstawiający butelkę szampana.