W prawdziwym zaangażowaniu w jego wizji i twórczych inicjatyw, Rémy Martin był partnerem w Design Week w Paryżu. Wydarzenie to miało miejsce od 06 do 13 września 2014 roku. Marka wystawiła nowy motyw “Parcours Rémyxologie”, zaprojektowany specjalnie na tę okazję.
Położona w salonie B & B Italia (35 Rue du Bac w Paryżu), ekspozycja FUTUR HERITAGE nr 2 poświęcona była wystawie 10 młodych talentów z 8 różnych krajów. Każdy z tych artystów był studentem z Master of Advanced Studies w projekcie „Luksus i rzemiosło z Ecole Cantonale d’Art de Lausanne (l’ECAL)”.Motyw Remyxologie, miał zbadać świat koktajli: mieszanki smaków, kolorów i wykorzystanych produktów.
Spośród 10 prezentowanych projektów, szczególnie godnym uwagi był Le Totem stworzony przez Hongchao Wang. Projekt przedstawiał karafkę z korkiem zwieńczoną metalową konstrukcją, która jest używana w wiaderku z lodem i uchwytach szkła. Część ta została z kolei połączona z paskiem skóry – projekt w całości składa się z części, które tworzą mobilny mini bar!
Le Shaker en Cristal stworzony przez Anouk Meyer to dzban, który łączy zarówno elegancję pojemnika z funkcjonalnością shakera.
La Flavour Straw wykonany przez Jordi Pla jest sprytną konstrukcją, która pozwala konsumentowi cieszyć się nowymi zapachami, pozostając wiernym zasadzie „natychmiastowego stworzenia”. Jest to świetny dodatek, który pozwala użytkownikowi łączyć wiele smaków.
La Rémy Bubble wykonany przez Adriana Castillo Cota zapewnia alternatywną metodę degustacji koniaku… przez izolowanie płynu i zwiększenie go w bańce lodu. Roztapia koniak, a następnie miesza się z innymi składnikami. Po zmieszaniu koktajlu uzyskujemy końcowy produkt poprzez dodanie na przykład, zapachowego Oak Jake Moore.
Wystawa FUTUR HERITAGE Rémy Martin jest projektem długoterminowym. Pomysł rozpoczął się w 2012 roku, kiedy ośmiu studentów z Central Saint Martins (Londyn) i ENSAAMA Olivier de Serres – (Paryż), pokazało swoje kreatywne pomysły na temat „Sztuki uwodzenia”.
Dyrektor imprezy, pan Georgacopoulous powiedział, „poprzez liczne projekty i uprawnienia z instytucji kultury i firm takich jak: Remy Martin, nasi studenci zdobywają solidne zrozumienie tematu, a zysk z ekscytujących praktyk to ogromne doświadczenie. Wszystko to przyczynia się do powiększania ich wiedzy – czy to praktyczny lub wręcz duchowy wpływ, ale także jest korzystne między regionami i krajami, gdzie wiedza i innowacje są legendarne, gdzie spotykają się z pasją tworzenia”.
Ponadto w tym tygodniu sześć prestiżowych paryskich barów zostało wybranych przez Rémy Martin: The Andy Wahloo, The Calbar, The Lipstick, The Lockwood, bar przy basenie, Molitor i Royal Monceau. Na razie, każda z tych renomowanych instytucji dodaje unikalny koktajl z ich menu, tworzony przy użyciu Rémy Martin VSOP Mature Cask Finish.
W pełni skorzystaliśmy z tej wyjątkowej okazji, aby zobaczyć stolicę Francji w nowym świetle. Nie daleko od Łuku Triumfalnego, Avenue Hoch jest zlokalizowany jeden z najbardziej znanych luksusowych hoteli w Paryżu- Hotel Royal Monceau Raffles Paris. Hotel ten wziął udział, trzeci rok z rzędu ,w Paris Design Week. Znaczącym dodatkiem w tym roku był tymczasowy montaż zaprojektowany przez francuskiego artystę Soline d’Aboville. Przedstawiał on z piękny ogród pt. Fleurs de Paris, składający się z 250, ręcznie wykonanych kwiatów z włókna szklanego.
Następnie w hotelowym barze Long, który był częścią szlaku Remyxologie, można było spróbować koktajl – wspomnienie, tworzony z pamięci barmana, Alessandro Scarcella. To subtelna mieszanka Remy Martin VSOP Mature Cask Finish Cognac i Cointreau. Były nuty pomarańczy, miodu, limonki i kwiatu pomarańczy. Idealna równowaga z kwiatów, owoców, przypraw i koniaku. Paris Design Week już się skończył, ale koktajl pozostaje dostępny na życzenie w hotelu Royal Monceau.
Koniak Rémy Martin VSOP dostępny jest na stronie: http://eluxo.pl/koniak/3902–remy-martin-vsop-w-kartoniku.html w Salonie Euxo. Obok niego można znaleźć wiele innych koniaków tej marki.