Przemysł spirytusowy jest bardzo konkurencyjnym na całym świecie. Marki ciągle starają się wyróżniać od mas nowymi, innowacyjnymi technologiami produkcji butelek, które komunikują ich status premium. Większość marek tworzy limitowane edycje butelek regularnie, by świętować nowy wyraz lub przełomową okazję, ale rzadziej pojawiają się większe zmiany wizerunku i tworzą na stałe nowy projekt butelki.
W ciągu ostatniego roku, wydaje się, że osiągnięto rekordowo wysoką liczbę nowych projektów butelek wódki z etykietami w całym spektrum przemysłu modernizacji ich wizerunku.
Bacardi
Aby zwiększyć jego użyteczność w gastronomii, Bacardi zaprezentował „bardziej ergonomiczny” projekt dla podstawowego zakresu jego rumu – pierwszej aktualizacji oznakowania opakowań marki dla dekady. Złoty i czarny Bacardi były poddane zmianom projektowym w lutym ubiegłego roku w celu zaspokojenia potrzeb barmanów. Nowy projekt jest wyższy i szczuplejszy z poprawą rozkładu masy.
Southern Comfort
Southern Comfort rozpoczęła metamorfozę projektu dla całego zakresu w lutym tego roku w czasie premiery nowego smaku – karmelowego. Stworzony przez Helms Workshop, z siedzibą w Austin w Teksasie, nowy projekt dysponuje pogrubioną czcionką, karbowanymi „ramionami” i nową ikoną na szyjce i etykietce.
Hankey Banister
Aby podkreślić swoje 250 lat dziedzictwa, Scotch Whisky marki Hankey Banister rozbudowała swoje opakowania zewnętrzne w zeszłym miesiącu, jako część trwającej strategii prowadzonej w celu ożywienia historii marki i jej dwóch założycieli, Beaumont Hankey i Hugh Bannister. Zostały zaprojektowane dwa różne zestawy dla Hankey Bannister Original (czerwony) i Hankey Bannister 12 Year Old (niebieski), choć obie zawierały motyw złotej folii.
Mortlach
Przed jej wznowieniem w zeszłym roku, marka whisky Mortlach uruchomiła nowe wzory opakowań, aby zakomunikować swoją luksusową przynależność. Utworzone przy użyciu wiktoriańskiej repliki i inżynierii w hołdzie założyciel Mortlach George Cowie, karafki zostały opisane przez właściciela marki Diageo jako „redefiniujące luksus”. W 18- i 25-letnie butelki wyposażono w skomplikowane konstrukcje metalowe inspirowane wiktoriańską architekturą, a Rare Old i Special Strength wyposażono w bazy z mocnego i grubego szkła.
Licor 43
We współpracy z napojami Design Consultants Cartils, hiszpańska marka likierów Licor 43 ujawniła najnowszy projekt metamorfozy, który zmienił tradycyjny wygląd na zdecydowanie nowoczesny z ciekawymi akcentami. Butelka, etykietka i marka likieru zostały odświeżone z nowym wyglądem, wyposażony w wyższy, szczuplejszy kształt, złoto w szczegółach i odważny herb.
The Naked Grouse
Edrington starał się podkreślać „szczerą prostotę” i minimalistyczny wygląd w nowej mieszance whisky premium The Naked Grouse,. Ujawniła w lipcu ubiegłego roku, projekt nie posiadający żadnego oznakowania na głównym korpusie butelki. Wyryto tylko obraz godła whisky plus smyczkowy znacznik na szyjce przedstawiający historię i rzemiosło The Naked Grouse.
Glenfiddich 18
William Grant’s Glendfiddich 18 Year Old wyróżnia się od swoich młodszych „kolegów” najwyższym nowym projektem. Teraz butelkowany w przezroczyste szkło, a nie brązowe, wariant posiada wytłoczony kartusz i jest uszczelniony drewnianym korkiem. Aktualizacja opakowanie zawiera również pudełko w kolorze czekolady, które jest wykończone złotą folią.
Tanqueray No. Ten
W ubiegłym roku ogłoszono nową butelkę przeprojektowaną dla Tanqueray No. Ten, przedstawiający kształt sokowirówki cytryny na dnie naczynia do refleksji cytrusowego posmaku w Ginie. Butelka posiada słynny zielony kolor oraz 10 pełnometrażowych wgnieceń w stylu art deco, który również zostały stworzone na podobieństwo shakera.
Jago’s Vanilla Cream Liqueur
Odnowiony w zeszłym roku w Wielkiej Brytanii, Jago’s Vanilla Cream Liqueur znacznie różni się od jego poprzedniego wcielenia i posiada teraz bardziej kobiecy wizerunek. Przyciągająca wzrok elegancka szyjka wykończona dodatkiem w kształcie łzy oraz fioletowa butelka. Nowy projekt także ma białe motywy na ramionach.
Brockmans Gin
Brockmans Gin odwołał się do czegoś więcej niż tylko zmysłu wzroku u konsumentów, kiedy pokazał nowy projekt butelki w czerwcu ubiegłego roku, dodając odrobinę „tactility”. Idąc w ślady Bulldog Gin, Brockmans wybrała odważną, czarną, szklaną butelkę z wykutym krzyżem i tłoczeniem, tworząc zmysłowy wygląd, który podkreśla „znakomitość”.