Diageo Johnnie Walker znana marka szkockiej whisky, w zeszłym tygodniu rozpoczął swój nowy projekt pod hasłem „The Boldest Glass”, który połączył innowacje w technologii i nauki sensorycznej z ogólnym celem promowania Johnnie Walker Red Label i imbirowego piwa.
Podobny do Google Glass, „The Boldest Glass” działa poprzez wykorzystanie technologii przewodnictwa kostnego. Wibracje przekazywane są ze szkła, przez żuchwę bezpośrednio do ucha wewnętrznego pijącego, co pozwala im usłyszeć dźwięk, stworzony praktycznie na zamówienie, w celu zwiększenia postrzegania mózgu odważnych i ognistych smaków Johnnie Walker Red Label i piwa imbirowego.
Wypowiadając się na temat nowości, Oscar Ocaña, dyrektor Marki Johnnie Walker powiedział: „Johnnie Walker znany jest z inspirowania i postępu, dlatego chcieliśmy stworzyć prawdziwy kawałek innowacji technologicznych w obrębie środowiska baru w celu zwiększenia satysfakcji Johnnie & Ginger. To potencjalnie może być rewolucja w kulturze, która nie zmieniła się od dziesięcioleci. Szkło może dać możliwość zobaczenia tego, co kultura może pokazać w przyszłości i jesteśmy bardzo podekscytowani tworząc dla pijących najśmielszą wersję kiedykolwiek z Johnnie & Ginger. Szklanka została zaprojektowana w celu zintensyfikowania smaku i służy do wydobywania pikantnych i ciepłych odcieni. W rezultacie pijący ostatecznie bardziej „łączy się” z napojem, co niesie ze sobą ekscytujące doświadczenie, które łączy w sobie smak z dźwiękiem”.
Szkło, które zostało opracowane wspólnie przez naukowców Condiment Junkie, ma ukryty wzbudzacz, który zmienia powierzchnię szyby w głośnik i tworzy wibracje. Wibracje te przemieszczają się przez szkło, a po dotknięciu do zębów, transfer odbywa się ze szkła aż do ucha wewnętrznego. W tym momencie pijący przeżywa uczucie intensywnego dźwięku przynosząc pełną ścieżkę smaków.
Sama część audio pochodzi z nadajnika AM/FM, a na dnie szklanki znajduje się wzmacniacz. Odbiornik jest w stanie odtwarzać dźwięk z maksymalnie trzech różnych kanałów AM/FM, oferując koneserom możliwość przeżywania swoich ulubionych utworów i różnej muzyki w miarę jak postępuje wieczór.
Pogodzenie muzyki i drinków otwiera możliwości przyszłej współpracy i badanie potencjału szkła dalej. „The Boldest Glass” to najnowsze innowacje związane z napojami Diageo, w lutym zastała zaprezentowana „Smart Bottle” drukowany znacznik czujnika, który może wykryć zarówno zamknięty i otwarty stan każdej butelki.
W Salonie Eluxo można kupić Johnnie Walker Red Label w różnych wersjach pojemnościowych i z różnymi dodatkami. Jednym z nich jest Johnnie Walker Red Label w puszce dostępny na stronie: http://eluxo.pl/szkocka-blended-mieszana/3961–johnnie-walker-red-label-700ml-w-puszce.html.