Francuska marka Remy Martin Louis XIII Cognac wprowadza na rynek Louis XIII Le Mathusalem w 6 litrowej karafce, wykonanej ręcznie ze specjalnego kryształu Baccarat. Wyprodukowanie każdej z nich, eleganckiej i pięknie zdobionej, to efekt pracy około 20 osób.
Le Mathusalem swój debiut będzie miał we wrześniu, w luksusowym domu towarowym Harrods w Londynie. Harrods jest równie ponadczasowym i prestiżowym miejscem, idealnym dla premiery nowej edycji tego wyjątkowego koniaku. Prezentacja ekskluzywnego trunku będzie trwała dwa miesiące, a od listopada będzie on już dostępny na całym świecie.
Marka Louis XIII powstała w roku 1874 i jest mieszanką 1200 eaux-de-vie, z których najmłodsza ma co najmniej 40 lat, a najstarsza około 100. To jeden z najbardziej unikalnych koniaków na świecie, trunek o silnym aromacie i głębi smaku. Produkowany jest z wybranych winogron dwóch najlepszych regionów – Grande Champagne oraz Petite Champagne. Sam Le Mathusalem łączy w sobie m.in. aromaty i zapachy mirry, miodu, drewnianej kory, cygara, wiciokrzewu śliwki czy marakui. Nazwa edycji nawiązuje do postaci najstarszego człowieka na świecie – Matuzalem, który według Starego Testamentu miał żyć prawie 1000 lat. To prawdziwy hołd ku tradycji i ponadczasowości koniaku.
Louis XIII Le Mathusalem to dzieło sztuki, które przywodzi na myśl przepych i luksus połączony z unikalnym smakiem. Edycja prezentowana jest z 8 kryształowymi kieliszkami, ekskluzywną paterą oraz pipetą którą można rozlewać trunek. Elementy te odwołują się do tradycji degustacji i serwowania trunku. Przez czas prezentacji w Harrods karafka Le Mathusalem ma kosztować £60,000.