Campari America wprowadza nową marką rumu The Baron Samedi Spiced Rum. Zaskakuje on swoim folklorystycznym brandingiem, czerpiącym inspirację z haitańskiego voodoo. Kreacja butelki i etykiety nawiązuje do mitycznego Barona Semedi, który w religii voodoo jest loa (duchem) – ojcem i panem wszystkich duchów śmierci. To kultowa postać w haitańskich wierzeniach, obecna w kulturze od XVIII wieku. Umożliwia kontakt ze światem zmarłych podczas rytuałów, a ku jego czci na Haiti odbywają się zaduszki.
Etykieta butelki zawiera 14 ręcznie malowanych elementów, w tym samą postać Barona Semedi. Jego abstrakcyjne i tajemnicze oblicze stanowi twarz marki. Ponadto na etykiecie przedstawione zostały charakterystyczne dla voodoo ozdoby oraz odniesienie do haitańskiej fauny. Postać Barona Semedi ma zaznaczać karaibskie wpływy w smaku trunku, do którego dodawane są wyjątkowe, lokalne przyprawy m.in. wetiwera – pachnąca trawa.
Kwadratowe butelki zadziwiają upiorną estetyką, a czarno-biała etykieta podkreśla mroczny i wyjątkowy charakter marki. Baron Semedi Rum skrywa mityczne odniesienie i historię. Zachwyca mieszanką karaibskich smaków i aromatów takich jak wanilia, cynamon, kakao czy goździki. To hołd ku tradycji i folklorystyczna ciekawostka dla smakoszy mocnych trunków.