

Muzyk Pharrell Williams oraz znana marka luksusowego koniaku Rémy Martin Louis XIII, połączyli siły w walce z globalnym ociepleniem. Z ich kreatywnej współpracy powstał singiel o tytule „100 Years”, który ma zostać wydany dopiero w …2117 roku, czyli 100 lat od powstania.
Producenci wina, whisky czy koniaku często pytani są o wpływ zmian klimatycznych na produkcję ich roczników. Zgodnie stwierdzają, że globalne ocieplenie ma wpływ na wzrost i plony winorośli, ale korzenie rosną na tyle głęboko, że skutki zmian klimatycznych nie są jeszcze odczuwalne. Jednak wszystko może się zmienić. Podobnie jest w przypadku koniaku czy whisky, które przygotowywane są na bazie roślin. Globalne ocieplenie staje się realnym problemem, dlatego pod koniec 2017 roku marka Rémy Martin Louis XIII ogłosiła innowacyjny projekt „100 Years”. Ekskluzywny utwór Pharrella Williamsa „100 Years – The Song We’ll Only Hear If We Care” pokazuje relację między naturą i czasem, zwracając naszą uwagę na zmiany, którym możemy przeciwdziałać.
Specjalna edycja koniaku „The Pharrell Williams Luis XIII” wraz singlem „100 Years”, płytą wykonaną z gliny kredowej z ziemi Cognac, będą przechowywane w piwnicach Rémy Martin Louis XIII. Umieszczone zostały w nowoczesnym sejfie, zaprojektowanym specjalnie na tę okazję przez Fichet-Bauche. Sejf może zostać zniszczony tylko wtedy, gdy zaleje go woda. Według przewidywań naukowców, poziom wód będzie cały czas wzrastał w wyniku zmian klimatycznych. Przewiduje się, że za 100 lat większość gruntów zostanie zatopiona. Jeśli nie zatrzymamy globalnego, w 2117 roku nie odsłuchamy (a właściwie nasze dzieci i wnuki) tej unikalnej kompozycji Pharrella Williamsa.