

Koniak D’usse przyciąga średniowiecznym designem butelki, a także ostrym i ognistym smakiem. Poznaj kilka faktów związanych z marką, które mogą Cię zaskoczyć.
1. Pierwsza degustacja
Koniak D’usse po raz pierwszy został zaprezentowany wyłącznie dziennikarzom z Nowego Jorku, podczas prywatnego spotkania połączonego z degustacją.
2. Jay-Z współwłaścicielem marki
Oficjalnym właścicielem D’usse jest Bacardi, ale jego miłośnikiem i współtwórcą jest znany amerykański raper oraz biznesmen Jay-Z. Muzyk angażuje się w promocję trunku, jego reklamę i ekspansję marki.
3. Krzyż o historycznym znaczeniu
Charakterystyczny podwójny krzyż na butelce to La Croix de Lorraine, czyli Krzyż Lotaryngii. To emblemat reprezentujący Wolne Francuskie Siły podczas II Wojny Światowej. Krzyż stanowi patriotyczny akcent, a także podkreśla „odwagę, honor i wytrwałość”, które D’usse chce identyfikować ze swoim trunkiem.
4. Ponad 200-letnia tradycja
Koniak D’usse powstaje w jednym z najstarszych domów koniaku we Francji – zamku Château de Cognac. Zamek znajduje się w regionie, który od ponad 200 lat znany jest z produkcji koniaku.
5. Dwie klasyfikacje starzenia
Lokalizacja blisko rzeki Charente tworzy ciekawe i pożądane środowisko do starzenia, które zapewnia trunkowi wyraźny profil smakowy. D’usse obecnie dostępny jest w dwóch oznaczeniach z uwagi na czas starzenia – VSOP (Very Special Old Pale) i XO (Extra Old). VSOP jest drugim najwyższym poziomem (w oficjalnej skali wiekowej), a XO to poziom najwyższy.