

Aspekt równości płci staje się coraz ważniejszym tematem dla całego społeczeństwa. Jedna z najbardziej rozpoznawalnych szkockich whisky na świecie, Johnnie Walker, postanowiła złożyć hołd wszystkim kobietom w postaci limitowanej edycji „Jane Walker Edition”.
Kultowy, kroczący mężczyzna w logo marki został zastąpiony kroczącą kobietą ubraną w cylinder, frak, buty do jazdy konnej i laskę. Nowa kolekcja limitowanych butelek jest częścią kampanii „Keep Walking America”, która rozpoczęła się w 2016 roku. „Jane Walker Edition” ma zachęcić kobiety do sięgania po whisky, ale przede wszystkim jest wyrazem zaangażowania marki w działania na rzecz równouprawnienia.
Nowa edycja ma swoją premierę w marcu, kiedy to świętujemy Międzynarodowy Dzień Kobiet. Firma Diageo, właściciel marki, chce wspierać kobiety w biznesie, kulturze i polityce, dlatego z każdej sprzedanej butelki jeden dolar zostanie przekazany na cele kampanii społecznych. Na wsparcie mogą liczyć m.in. ruch Monumental Women, który ma na celu wzniesienie pomnika ku czci amerykańskich sufrażystek, czy grupa She Should Run, pomagająca kobietom rozwijać się w działalności politycznej.