

Wino z limitowanej charytatywnej edycji, wydanej przez amerykańską gwiazdę rocka Pearl Jam, aby wspomóc walkę z bezdomnością w ich rodzinnym mieście Seattle, zostało wyprzedane w zaledwie 15 minut.
450 zestawów składających się z 4 butelek wydanych z okazji amerykańskiej trasy zespołu, która obejmuje także pierwsze od 5 lat koncerty w ich rodzinnym mieście Seattle, rozeszło się w rekordowym tempie. Zestawy „Home x Away” składające się z głównie z Syrah z nutą Cabernet, których cena wynosiła 150 $ każdy, wyprzedane zostały w kwadrans po tym jak informacja została przekazana w newsletterze zespołu.
Specjalnie zaprojektowany zestaw pudełek “Home X Away” został stworzony, z błogosławieństwem Pearl Jam, przez Underground Wine Project – który jest owocem współpracy Marka McNeilly’ego z Mark Ryan Winery i Treya Buscha z Sleight of Hand Cellars.
Winogrona pochodzą z Czerwonej Góry AVA w stanie Waszyngton, samo wino spędziło 22 miesiące w beczkach z dębu francuskiego.
Według twórców, atramentowo-purpurowe wino jest “niesamowicie gęste i bogate”, z “warstwami dojrzałych czereśni i czarnych śliwek, odrobiny tytoniu, grafitu i prażonych nut mokki, drobnoziarnistych tanin i długotrwałym finiszu”.
Aby dać jak największej liczbie fanów szansę na zdobycie pudełka, możliwość zakupu ograniczono do jednego zestawu na osobę.
Wszystkie wpływy trafią do Fundacji Vitalogy, organizacji charytatywnej założonej przez członków zespołu.
Pearl Jam w oświadczeniu przekazali: “W ciągu ostatnich 28 lat populacja Seattle wzrosła o 40%. Populacja bezdomnych w regionie jest obecnie trzecią co do wielkości w kraju, z czego ponad 12 000 osób żyje bez schronienia. To nie jest liczba, z której można być dumnym.”
Przywódca Pearl Jam, Eddie Vedder, jest wieloletnim miłośnikiem wina i nierzadko można zaobserwować jak wypija czerwone wino wprost z butelki podczas swoich występów.