Diageo, który jest właścicielem marki Johnnie Walker, w ramach nowej spółki joint venture z chińskim producentem baijiu Jiangsu Yanghe Distillery, opracował „new to world whisky”.
Zhong Shi Ji whisky, określana jako „premium taste of east and west”, została stworzona przez mistrza szkockiej whisky Diageo, Craiga Wallace’a i chińskiego mistrza baijiu Zhou Xinhu. Produkt został uruchomiony w ramach Jiangsu Yanghe Diageo Spirit Company, nowej spółki joint venture utworzonej między brytyjskim gigantem napojów a Yanghe, trzecim co do wielkości chińskim destylatorem baijiu. Zhong Shi Ji jest stworzona dzięki unikalnym procesom i rzemiosłu zarówno z Chin, jak i Zachodu.
C.H. Chu, dyrektor zarządzający Diageo Greater China, powiedział: „Diageo od dawna uważa Chiny za jeden z najważniejszych wschodzących rynków whisky na świecie.” „Dzięki przyspieszonej urbanizacji i szybko rozwijającej się klasie średniej chińscy konsumenci domagają się zarówno wyboru, jak i jakości. Wierzymy, że Zhong Shi Ji może odegrać ważną rolę, rozpoczynając nową erę dla koneserów whisky w Chinach. Dzięki naszej nowej współpracy z Yanghe jesteśmy dobrze przygotowani do wykorzystania naszych mocnych stron w rzemiośle, budowaniu marki i dystrybucji”.
Według danych IWSR 2017, Chiny są największym na świecie rynkiem napojów alkoholowych ogółem (TBA), osiągając roczną wartość sprzedaży detalicznej w wysokości 178 mld USD. Baijiu, jest największą kategorią alkoholu na świecie.
Zhu Wei, wiceprezes Yanghe, dodał: „Zhong Shi Ji to prezent zarówno od Yanghe jak i Diageo. Obie firmy są zaangażowane w to ekscytujące nowe partnerstwo i wykorzystanie naszej połączonej wiedzy w zakresie łańcucha dostaw, dystrybucji i marketingu marki. Mocno wierzę, że Zhong Shi Ji szybko stanie się nowym faworytem chińskich konsumentów, z jego wyjątkowo gładkim smakiem i doskonałą jakością, stworzoną dzięki unikalnym procesom i kunsztowi zarówno Chin, jak i Zachodu”.
Zgodnie z raportem Brand Finance Spirits 50 z 2018 r. Yanghe baijiu jest trzecią najcenniejszą marką spirytusową na świecie o wartości 7,8 mld USD.