Producent ginu Hendrick’s po raz pierwszy wszedł w nową kategorię napojów spirytusowych wraz z wprowadzeniem „nowoczesnego” absyntu, zawierającego charakterystyczne dla marki smaki róży i ogórka.
Absynt od Hendrick’s jest wynikiem eksperymentów laboratoryjnych przeprowadzonych przez mistrza destylatora Lesley Gracie w Gin Palace w Girvan w Szkocji. Według Garcie gin i absynt są podobnym alkoholami ale mają „inną paletę substancji botanicznych do zabawy”. Produkt jest wytwarzany z anyżu i piołunu – tradycyjnych roślin służących do wytwarzania absyntu – a także jałowca, krwawnika i pomarańczy. Gracie używa także charakterystycznych dla marki smaków: róży i ogórka. Rezultatem jest bardziej delikatny niż większość absynt, z ciepłem podniebienia pochodzącym z piołunu, a także kwiatową słodyczą róży i delikatnym, ale nie surowym, uderzeniem anyżu gwiazdkowego przy pierwszym łyku.
„Dla mnie anyż zawsze miał wysoką jakość. Od lat bawię się jego magicznymi smakami i czułam, że najwyższa pora aby wypuścić nasz absyntowy eksperyment na świat.” „Dodałam różę i ogórek, który znany jest z ginu Hendrick’s – róża dodaje element kwiatowy, a ogórek świeży wymiar, którego niekoniecznie oczekujesz od absyntu”.
Spirytus został butelkowany na poziomie 48% ABV – niższa zawartość alkoholu w porównaniu do wielu tradycyjnych absyntów, czyni go bardziej dostępnym i pokazuje jego niuans aromatów botanicznych. Płyn jest klarowny i składa się wyłącznie z naturalnych składników.
„Z absyntem można zrobić wiele, pod warunkiem zmniejszenia jego mocy” – powiedziała Gracie.
Absinthe od Hendrick’s poleca się nie tylko do picia na czysto, ale także może być głównym składnikiem wielu klasycznych i nowych koktajli. Zespół Hendrick’s promuje również jego stosowanie w mieszanych napojach, z tonikiem lub piwem imbirowym.
Według globalnego ambasadora marki Hendrick, Ally Martin, „chodzi o stworzenie świeżej, lżejszej cieczy, która ma być mieszalna”. Powiedział: „Świat bardzo się zmienił od czasów rozkwitu absyntu i najwyższy czas, aby ten duch ponownie znalazł swój dom w sercu kreatywności, w jednych z najlepszych barów na świecie. „Przeprojektowaliśmy absynt na niesamowicie złożonego, wyjątkowego i interesującego ducha. Nie należy się obawiać o jego siłę, należy go stosować jako kluczowy element gamy współczesnych, orzeźwiających koktajli ”.
Według Martina absynt jest kategorią „niezwykle ekscytującą” dla właściciela Hendricka, William Grant & Sons, ze względu na jego możliwości rozwoju. „Widzimy absynt jako kategorię, która została zaniedbana, i czujemy, że może ona się rozwijać” – powiedział. „Zawsze będziemy znani jako marka ginu, ale to nie powstrzymuje nas przed eksperymentowaniem i wprowadzaniem innowacji w innych kategoriach. To właśnie robił William Grant od lat 80. XIX wieku.” Martin powiedział również, że jest możliwe, że Hendrick może badać nowe kategorie w przyszłości, w zależności od wyników eksperymentów laboratoryjnych Gracie.
Pierwsza partia Absyntu Hendrick’s została wyprodukowana z zaledwie 4000 butelek dostępnych wyłącznie w Wielkiej Brytanii – firma sama go dystrybuuje.