Dom aukcyjny Sotheby’s Hongkong ogłosił dwie nowe internetowe aukcje win i alkoholi, w tym największą aukcję alkoholi zawierającą ponad 130 partii. Ze względu na ciągle zmieniającą się sytuację, wiosenna sprzedaż Sotheby’s 2020 w Hongkongu została przeniesiona z kwietnia na lipiec. W międzyczasie dom aukcyjny wzbogacił swoją ofertę o szereg aukcji internetowych, mając nadzieję na zaspokojenie pragnienia nabywców.
Dwie zapowiadane wyprzedaże to “Distilled: whisky, moutai and more”, zaplanowane na okres od 21 kwietnia do 5 maja, oraz “Vine ׀ The Wonderful Cellar: Part II”, dostępna w celu składania ofert od 28 kwietnia do 12 maja. Internetowa sprzedaż napojów spirytusowych jest największą w historii zaprezentowaną przez placówkę w Hongkongu, obejmującą ponad 130 partii.
Sprzedaż koncentruje się na poszukiwanych szkockiej i japońskiej whisky, jak również chińskiej Kweichow Moutai. Wiodącą pozycją w sprzedaży jest Karuizawa Aqua of Life 50 Years 1968 – limitowane wydanie 248 butelek z 2018 roku – oraz The Mortlach 75-Year-Old Gordon & Macphail Generations (1 BT70) – najstarsza butelkowana whisky w historii. W sprzedaży znajduje się również wybór Kweichow Moutai z lat 80-tych i 90-tych, podkreślony przez rzadką Flying Fairy Precious Moutai 1992.
Sprzedaż wina będzie zawierać szereg najlepszych Bordeaux, takich jak Château Margaux 1996 i Château Cheval Blanc 2009, a także szampana z niektórych najlepszych roczników, w tym Krug 1990, Salon Le Mesnil 2002, i Dom Pérignon Rosé z lat 90. W ofercie są również producenci z Nowego Świata: Penfolds i Joseph Phelps.
Adam Bilbey, szef firmy Sotheby’s Wine Asia, skomentował: “Po sukcesie naszej internetowej sprzedaży w Londynie i Nowym Jorku w ciągu ostatnich dwóch miesięcy, Sotheby’s Wine jest podekscytowana zaprezentowaniem eklektycznej mieszanki alkoholi, która zaspokoi stale rosnący popyt ze strony azjatyckich kolekcjonerów. Dzięki naszemu rozszerzonemu programowi sprzedaży online, oferujemy naszym klientom maksymalną elastyczność i wygodę w nabywaniu najlepszych win i napojów spirytusowych w tym bezprecedensowym czasie”.
Dom aukcyjny aktywnie rozwija swoją działalność w zakresie sprzedaży online. W 2019 r. sprzedał w Internecie sztukę piękną i towary luksusowe za 250 mln dolarów, w tym 80 mln dolarów osiągniętych na 129 dedykowanych aukcjach internetowych – o 55% więcej niż w 2018 r. i pięciokrotnie więcej niż w 2017 r. Sprzedaż internetowa Sotheby na całym świecie w 2020 roku była szczególnie wysoka, ponieważ do tej pory zebrała ponad 35 milionów dolarów.