Dolce & Gabbana po raz kolejny współpracuje z winiarzami Donnafugata, aby zapewnić smak sycylijskiego słońca w specjalnym rosé na 2020 rok.
Tętniąca życiem i skupiona na społeczności włoskiej kultura jedzenia od dawna inspiruje Dolce & Gabbana. Wystarczy przypomnieć sobie biżuterię uformowaną z makaronowych spirali, ubrania z nadrukami soczystych warzyw i torebki przypominające tacki z włoskimi ciastkami. W ostatnich latach marka uruchomiła także limitowaną edycję puszek we współpracy z Pastificio di Martino, oraz Fiasconaro Panettone. Sokowirówki, tostery i czajniki są również częścią współpracy z firmą Smeg.
Nowa “Rosa” Dolce & Gabbana to wyśmienita mieszanka owoców i aromatów kwiatowych idealna na letnie wieczory. Spożycie najnowszego wina Dolce & Gabbana od razu przenosi na włoskie wybrzeże, stanowiąc idealne antidotum na pobyt w domu.
Przyjemnie barwiony, gaszący pragnienie napój, charakteryzuje się eleganckim bukietem jaśminu, wzbogaconym delikatnymi nutami poziomki, brzoskwini i bergamotki. Jego owocowe i kwiatowe elementy rodzą się z mieszanki rodzimych sycylijskich winogron Nerello Mascalese i Nocera, które są uprawiane na północnych stokach Etny i na wzgórzach Contessa Entellina, niedaleko Palermo. Nerello Mascalese dodaje składnik mineralny, a Nocera dostarcza do mieszanki czerwonych owoców. Połączenie to tworzy bukiet smaków zbyt dobry, aby mu się oprzeć.
Inspirowane Sycylią, miejscem bardzo bliskim sercom projektantów, to wyborne różowe wino pochodzi z rocznika 2019 i jak już wspomniano łączy w sobie dwie typowe dla tej wyspy winnice: Nerello Mascalese i Nocera. Podobnie jak kolekcje na wybiegu luksusowego domu mody, bogata historia włoskiego rzemiosła jest głęboko zakorzeniona w owym rosé, od procesów włoskiej produkcji po jasne i odważne, wzorzyste opakowanie. Geometrycznie wzorzysta niebiesko, czerwona, biała i różowa etykieta butelki, zaprojektowana przez Dolce & Gabbana, jest inspirowana ozdobnymi detalami tradycyjnych wozów (carretto siciliano) pochodzących z włoskiej wyspy.
Na temat nowej współpracy projektanci powiedzieli: “Jesteśmy Włochami, uwielbiamy jeść i pić dobre wino, jak Rosa, zrodzona z naszej współpracy z Donnafugatą. Dla nas jest to jak degustacja zapachów naszej ziemi, ponowne zobaczenie jej kolorów i poczucie jej atmosfery”.
Efekt współpracy Dolce & Gabbana i Donnafugata, ma być dostępny w sprzedaży w czerwcu 2020 roku.