

Cameron Diaz, popularna amerykańska aktorka, dołączyła właśnie do branży winiarskiej. Jej białe wino hiszpańskie i różowe wino francuskie zadebiutowało w USA. Jest to kolejny mariaż winiarstwa ze światem celebrytów.
Znani i lubiani od zarania dziejów lubowali się w winie. Już w czasach starożytnej Grecji i Rzymu czołowi filozofowie, dramaturdzy oraz politycy posiadali winiarnie do własnego użytku. Współcześni celebryci idą o krok dalej i tworzą duże brandy, z których często czerpią niemałe zyski. A jak to się ma do jakości?
Coppola, Richard, Diaz i wielu innych
Trzeba przyznać, że większość produktów pochodzących od aktorów, muzyków, czy sportowców sprzedaje się niezależnie od jakości i wykonania. Fani kupują często ‘nazwisko’, a niekoniecznie patrzą na smak, cenę, czy szczep. Są jednak celebryci, którzy traktują produkcję wina firmowanego swoim nazwiskiem bardzo poważnie.
Francis Ford Coppola pochodzi z włoskiej rodziny o długoletniej tradycji winiarskiej, więc dla znanego reżysera istotne jest, by stworzyć wino, którego nie powstydziliby się jego przodkowie. Cliff Richard, brytyjski piosenkarz, przez całe życie był miłośnikiem wina, więc gdy tylko dorobił się na tyle, by móc wejść w przemysł produkcji wina, zrobił to bez wahania.
Victoria i David Beckham stworzyli całą serię win oraz alkoholi, które przypadły smakoszom na całym świecie (w naszym sklepie można znaleźć choćby szkocką whisky Haig Club by Beckham, której butelka została zaprojektowana przez samego Beckhama). Dave Matthews otworzył winiarnię w Wirginii pod nazwą Dreaming Tree Wines.
Różowe, lekkie wina
Lista celebrytów, którzy zdecydowali się wejść w przemysł winiarski, jest długa. Najnowszym trendem są różowe wina.
Przed rokiem do serwisów informacyjnych przebiła się aukcja wina Brada Pitta i Angeliny Jolie. Choć para jest już po rozwodzie, wciąż są współwłaścicielami winiarni, z której wyszło Muse de Mireval. Właśnie to wino przed rokiem zostało wylicytowane za 2600 euro, dzięki temu stało się najdroższym różowym winem na świecie.
Z różowych win słyną też m.in. John Malkovich, Sting, Drew Barrymore, Jon Bon Jovi, John Legend, Sarah Jessica Parker, Post Malone, Kylie Minogue, czy nawet Motorhead (ich Shiraz Rose można znaleźć w naszym asortymencie). Właśnie do tej listy dołączyła Cameron Diaz.
Amerykańska aktorka znana z Aniołków Charliego połączyła siły z bizneswoman Katherine Power, by stworzyć ‘czystą’ markę win. Ich wina pod nazwą Avaline mają wnieść więcej transparencji w przemyśle poprzez informowanie o składnikach oraz procesie produkcji.
Wina Diaz i Power mają być vegan-friendly, nie mieć w sobie cukru i koncentratów. Power tak opisała cały proces powstawania marki:
“Wraz z Cameron spędziłyśmy dwa lata na tworzeniu, smakowaniu i rafinowaniu Avaline, ale nie wyobrażałyśmy sobie świata, w którym żyjemy dzisiaj. Stało się jednak dla nas jasne, że pomimo zmagań z wyzwaniami 2020 roku, znalezienie codziennej radości w krótkich momentach jest niezbędne”.

Zdjęcie dzięki drinkavaline.com
Czy wino Cameron Diaz dołączy do panteonu udanych trunków stworzonych przez celebrytów? A może to tylko kolejny produkt sprzedawany przez znane nazwisko? O tym przekonamy się już wkrótce.