

W ciągu ostatnich kilku dni dużo działo się na rynku alkoholowym. Popularny aktor Ryan Reynolds sprzedał swoją firmę produkującą gin, zadebiutowały dwie nowe butelki burbona oraz powstał nowy brand rumu. O tym wszystkim przeczytacie na naszym blogu.
Tydzień zaczęliśmy od informacji o nowych butelkach Bowmore, Woodford oraz Cask 88. Jeśli przegapiliście te newsy, możecie nadrobić tutaj.
Ryan Reynolds i sukces w branży
Znany m.in. z roli Deadpoola kanadyjski aktor przed kilkoma laty zainwestował w firmę produkującą alkohole o nazwie Aviation Gin. Od razu stał się też twarzą marki, którą bardzo często promował na swoich mediach społecznościowych.
Aviation Gin należy do Davos Brands, do którego należą też Astral Tequila, Sombra Mezcal oraz TYKU Sake. Diageo, jeden z największych producentów alkoholi na świecie, zdecydował się wykupić większościowe akcje w Davos Brands.
Umowa warta jest aż 610 milionów dolarów, ale jest tam zawarta klauzula earn-out. Pierwotna płatność wynosi 335 milionów, natomiast kolejne są zależne od wyników sprzedażowych marki w ciągu najbliższych 10 lat. Przez tę dekadę Ryan Reynolds wciąż będzie ambasadorem marki.
Diageo przed rokiem dokonało podobnego zakupu, nabywając Casamigos, firmę produkującą tequilę firmowaną twarzą George’a Clooneya. Wtedy producent alkoholi podpisał umowę wartą aż 1 miliard dolarów.
Dwa nowe burbony
Końcówka tygodnia to też nowe interesujące premiery. Maker’s Mark pokazało limitowaną edycję swojego burbona na 2020 rok. Firma każdego roku wypuszcza limitowaną edycję butelek i nie inaczej jest tym razem.
Edycja 2020 pokazuje “dążenie marki do wzmocnienia smaku nutami wanilii i karmelu”. Tegoroczny burbon ma aż 54,5% zawartości alkoholu. Trunek trafi do sprzedaży we wrześniu.
Jeszcze piękniejszą butelkę prezentuje Angel’s Envy Kentucky Straight Bourbon Whiskey. Producent z Louisville uruchomił właśnie linię założycielską limitowanych burbonów. Na początek Amerykanie prezentują alkohol dojrzewający w beczkach japońskiego dębu Mizunara.
Butelka ma celebrować 10. rocznicę powstania Angel’s Envy. Do sprzedaży trafi zaledwie 1200 butelek.
Rum prosto z recyklingu
Symposium Spirits, niezależny sprzedawca alkoholi, rozpoczyna dystrybucję nowej marki rumu pod nazwą Bush Rum. To, co ma przede wszystkim wyróżniać markę, to pierwsza w pełni recyklingowana szklana butelka.
Co więcej, nawet etykiety zostały stworzone w 95% z przetworzonej trzciny cukrowej, produktu ubocznego produkcji rumu. Każda butelka natomiast mogła być wcześniej twoim winem, piwem, czy wódką, jak zapewniają producenci.