Dzisiejszy wpis został zdominowany przez ekologiczne opakowania. Producenci Glengoyne i Tullibardine poszli właśnie w tym kierunku. Mamy też informacje o unikalnym doświadczeniu z Jasiem Wędrowniczkiem i wyjątkowej butelce szampana.
Branża alkoholowa coraz świadomiej podchodzi do tematu równowagi ekologicznej. Dwie znane firmy właśnie zdecydowały się na produkcję odnawialnych opakowań.
Ekologiczne opakowania wchodzą na rynek
Od kilku lat ekologia jest jednym z najczęściej poruszanych tematów w branży alkoholowej. Powstają kolejne inicjatywy, które mają na celu stworzenie zrównoważonych opakowań.
W tym tygodniu Glengoyne ogłosiło przeprojektowane butelek swoich flagowych whisky w opakowania w 100% podlegające recyklingowi. Ten redesign zbiega się w czasie z wypuszczeniem Glengoyne Legacy Series: Chapter Two.
Brand przejdzie duże przemiany. Nowe butelki będą wolne od plastiku i metali, a surowce będą pozyskiwane lokalnie. Z zapowiedzi wynika, że prawie cały materiał na ekologiczne opakowania będzie pochodził ze Szkocji. Nowe butelki mają zostać wprowadzone jeszcze w tym miesiącu.
Na podobną drogę zdecydowali się producenci Tullibardine. Destylarnia z Highland stworzyła nowy projekt swoich flagowych single maltów, aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na zrównoważone opakowania.
Podobnie do Glengoyne, Tullibardine będzie czerpać materiały na ekologiczne opakowania od lokalnych dostawców. Od teraz czołowe whisky będą sprzedawane w lżejszych opakowaniach kartonowych, które zostały wykonane z odpowiedzialnie pozyskanych materiałów z okolicznych lasów. Wszystkim ekologicznym inicjatywom przyklaskujemy i mamy nadzieję, że kolejne marki będą podążały śladem szkockich destylarni.
Veuve Clicquot z wyjątkową butelką
Yayoi Kusama to jedna z najbardziej znanych japońskich artystek. 91-latka zdecydowała się na współpracę z Veuve Clicquot, francuskim domem szampana. Legendarna pisarka, malarka, rzeźbiarka i aktywistka stworzyła wyjątkową butelkę La Grande Dame.
La Grande Dame 2012 dostało unikalną wykropkowaną butelkę. Design butelki jest tylko częścią współpracy pomiędzy japońską artystką a producentem szampana. Również opakowanie jest w motywach kwiatowych. Ponadto, na specjalne życzenie klientów można zamówić butelkę z rzeźbą wokół niej stworzoną przez Kusamę. Powstało zaledwie 100 takich rzeźb.
Strona dla smakoszy Johnnie Walkera
Brytyjski producent alkoholi Diageo uruchomił stronę internetową dla ludzi, którzy chcą przeżyć doświadczenie Johnnie Walkera. Związane jest to z budową centrum w Edynburgu, które miało zostać otwarte w tym roku, ale będzie dostępne dla gości w przyszłym roku.
Strona internetowa ma pozwolić entuzjastom Jasia Wędrowniczka poczuć wyjątkowość nowego centrum. Diageo wierzy, że planowana sieć ośrodków będzie czymś, co przyciągnie do Szkocji nowych turystów.