

Dzisiaj duże newsy ze szkockiej destylarni Bruichladdich. Octomore odkryło nową serię torfowych whisky, natomiast po 26 latach dojrzała wreszcie Bruichladdich Black Art 8.1. Bowmore celebruje 240 lat istnienia, a Big Peat wypuszcza świąteczną edycję.
Choć wiemy, że nie powinniśmy mieszać alkoholi, tydzień zaczęliśmy od polskiej wódki, ale kończymy — jak niemal zawsze — na szkockiej whisky.
Torfowe whisky od Octomore
Torf i dym to nowe trendy w produkcji whisky. Choć kiedyś uznawane za świętokradztwo przez ortodoksów szkockiego trunku, dziś stały się ciekawą alternatywą dla poszukujących nowych smaków. Peated whisky wchodzą coraz śmielej w świadomość najbardziej renomowanych destylarni.
Tą drogą idzie też Octomore, które właśnie odkryło nową serię whisky: Octomore 11s.
Nowe butelki wejdą do sprzedaży 1 października. Seria będzie liczyć co najmniej 3 butelki. Octomore 11.1 dojrzewało przez 5 lat w beczkach po Jim Beam, Heaven Hill i Jack Daniel’s. Podobnie było w przypadku 11.3. Natomiast nie znamy jeszcze szczegółów dotyczących butelki 11.2 tej edycji.
Czarny Bruichladdich
Jedna strona destylarni poszła w torfy, a druga stworzyła czarną whisky nietorfowaną. 26-letni single malt z Islay został właśnie ogłoszony, natomiast producent nie podał jeszcze daty, kiedy Bruichladdich Black Art 8.1 wejdzie do sprzedaży.
Na całym świecie pojawi się 12 tysięcy butelek tej whisky. Będzie ona miała 45,1% zawartości alkoholu. Barwa? Orzechowy brąz z miedzianymi przebłyskami. W smaku mają być wyczuwalne nuty cytrusowe, a sama whisky ma być dość słodka.
Boże Narodzenie z Big Peat
Mamy dopiero wrzesień, ale niektóre destylarnie już przygotowują się na grudniowe święta. Big Peat wyszło na prowadzenie w tym wyścigu.
To już 10 edycja ze świątecznej serii Big Peata. W tym roku fani popularnego mieszańca będą mogli wyczuć nuty Ardbega Bowmore, Port Ellen i innych destylarni szkockich, które znalazły się na etykiecie.
240 lat Bowmore
Szkocka destylarnia z Islay istnieje już ponad 240 lat. Z tej okazji Bowmore zdecydowało się stworzyć globalną kampanię, która uświetni ten okres.
Kampania będzie się nazywać The Art of Time. Spoty reklamowe pojawią się w tradycyjnych mediach, platformach społecznościowych i sieciach komercyjnych. Akcja ma na celu podkreślenie, jak destylarnia i jej produkty rosną w siłę wraz z upływem czasu.
Bowmore zostało założone w 1779 roku.