

Ostatni tydzień października zaczynamy od Taliskera. Szkocka destylarnia zaczęła współpracę z Parley for the Oceans, organizacją non-profit, która stara się ratować oceaniczny ekosystem. Piszemy też o Jose Cuervo, Diageo i William Grant.
W czwartek pisaliśmy o nowych butelkach na rynku, a dziś skupimy się przede wszystkim na roszadach w branży, wynikach sprzedaży i niecodziennych współpracach firm produkujących alkohole.
Talisker – jak uratować oceaniczną florę
Nigdy nie ukrywaliśmy, że ochrona przyrody, ekologia i wspieranie organizacji non-profit jest dla nas ważne. Tym bardziej przyklaskujemy więc nowej inicjatywie. Talisker właśnie połączył siły z firmą zajmującą się podnoszeniem świadomości o sposobach na ratowanie oceanów.
Szkocka destylarnia podpisała trzyletnią umowę z Parley for the Oceans. Talisker ma swoją siedzibę na wybrzeżu i używa do promocji marki sloganu “Made by the sea” (tłum. stworzone z morza). Nie dziwi więc, że marka podkreśla swoje przywiązanie do wody i zaczęła współpracę mającą na celu ratowanie morskiego ekosystemu.
Parley for the Oceans nie zajmuje się bezpośrednim czyszczeniem oceanów. Firma opisuje swoją działalność bardziej jako sieć współpracy. Zachęcając aktorów, celebrytów, kluby sportowe, organizacje rządowe i wiele innych do działania i przede wszystkim przestawienia myślenia, organizacja non-profit chce doprowadzić do bardziej rozsądnej i ekologicznej polityki korzystania z dóbr przyrody.
Talisker jest jedną z wielu firm, które dołączyły do inicjatywy. Wcześniej firma współpracowała m.in. z Adidasem i Stellą McCartney.
Diageo pozyskało kolejną firmę
Brytyjski hegemon świata alkoholi nie przestaje powiększać swojego portfolio. Diageo właśnie zdecydowało się wykupić udziały w brytyjskiej destylarni wódki i ginu o nazwie Chase.
Jest to krok, który ma na celu zwiększyć ofertę producenta o alkohole premium. Osadzona w Herefordshire Chase Distillery tworzy swoje trunki od zera. Zajmują się oni pełnym przygotowaniem ziaren zboża i całym procesem produkcyjnym wódki.
Chase zostało założone przez Williama Chase’a, rolnika skupiającego się na produkcji ziemniaków, w 2008 roku. Dla Diageo to już trzecia marka ginu, w którą firma zainwestowała w tym roku. Wcześniej pozyskali Aviation Gin i Rheinland Distillers GmbH.
Jose Cuervo zaliczyło wzrosty podczas pandemii
Globalna epidemia dość mocno doświadczyła producentów alkoholi na całym świecie. O ile największe marki zanotowały mniejsze straty niż przewidywały, wiele lokalnych firm musiało zamykać swoje podwoje.
Jak się okazuje, w zupełnie innym miejscu jest meksykański producent Becle, którego flagowym produktem jest tequila Jose Cuervo. W porównaniu do 3. kwartału 2019 roku firma zanotowała wzrost o 26%, a sama tequila o 28%. Meksykańska wódka z agawy nie tylko przetrwała kryzys, ale wyszła zwycięsko z pandemicznego okresu.
Szef William Grant odchodzi
Na koniec zmiana na stanowisku CEO William Grant & Sons. Simon Hunt, który był dyrektorem wykonawczym od 2016 roku, ustąpił ze stanowiska. Od teraz jego obowiązki będzie pełnił dotychczasowy dyrektor finansowy (CFO) Giles Wilson.
Właściciel m.in. Glenfiddich ogłosił, że nowy prezes zostanie ogłoszony “we właściwym czasie”.