

Compass Box wypuściło nową limitowaną edycję o nazwie Magic Cask Whisky. GlenAllachie właśnie pokazało 10 nowych butelek swojego trunku. Dewar’s uruchomiło wyjątkową kampanię, a Dalmore rozpoczęło współpracę z muzeum sztuki. Oto nasze andrzejkowe newsy.
Dzisiejszy dzień jest wyjątkowy, bo to właśnie dzisiaj powinniśmy lać wosk i czytać z niego wróżby na przyszłość. Dobrze to robić przy ciepłym kominku i wyjątkowym alkoholu. O tym, co i gdzie wyjątkowego się pojawia, piszemy w artykule.
Limitowana edycja Compass Box
Compass Box to producent alkoholi z Chiswick (jeden z okręgów w Londynie). Anglicy produkują przede wszystkim blended malty szkockiej. Nie inaczej jest tym razem.
Nowa limitowana edycja nosi nazwę Magic Cask Whisky (w wolnym tłumaczeniu: whisky z magicznej beczki). Compass Box od 2016 roku postanowiło eksperymentować z jednorocznymi, sezonowymi maltami. Te działania doprowadziły do powstania drugiej butelki Compass Box Magic Cask Whisky.
46-procentowa szkocka oferuje aromaty marmolady, herbaty chai i śliwek. W smaku wyczuwalne są jabłka deserowe, dębowe bogactwo mocy, toffee i kakao. Magic Cask Whisky na razie jest dostępna tylko w Wielkiej Brytanii, firma wychodzi ze sprzedażą w świat już od początku 2021 roku.
7 butelek GlenAllachie
Szkocka destylarnia GlenAllachie właśnie wypuściła 4 partię swojej 10-letniej whisky z serii Cask Strength. Ogłoszenie to zbiegło się w czasie z trzecią edycją butelek z pojedynczych beczek.
Łącznie producent ze Speyside wypuszcza w tym samym czasie 7 butelek whisky. GlenAllachie 10 Year Old Cask Strength Batch 4 dojrzewało w mieszaninie beczek z: dziewiczego dębu, Pedro Ximenez i Oloroso Sherry. Partie butelek z pojedynczych beczek zawierają 31-, 15-, 13-, 12-, 12- i 11-letnią whisky prosto od GlenAllachie.
Dewar’s eksperymentuje ze sportem
Szkocki brand blendowanej whisky Dewar’s zadebiutowała z najnowszą kampanią marketingową o nazwie Stay Curious (pol: bądź ciekaw). Ma ona zachęcać klientów producenta alkoholi do poszukiwania nowych doznań i doświadczeń wartych zapamiętania.
W reklamach wykorzystano przede wszystkim aktywności sportowe. Mariaż szkockiego futbolu, amerykańskich piłkarzy i 12-letniej whisky Dewar’s ma pokazywać alternatywną drogę do sukcesu od rezerwowego do światowej sławy golkipera. Sprzedaż szkockiej poprzez skojarzenie jej ze sportem? Czekamy na efekty.
Z innej beczki
W dzisiejszym segmencie krótkich informacji wartych wspomnienia mamy:
- Johnnie Walker & Sons XR 21 właśnie ujrzało światło dzienne. Nowa whisky od legendarnej szkockiej destylarni jest już dostępna… w Hongkongu. Pięknie wykonana butelka została stworzona specjalnie na rynek azjatycki.
- Corte Vetusto wypuściło nową wódkę mezcal o nazwie Ancestral. Jak sama nazwa wskazuje, nowy meksykański trunek ma się odwoływać do przodków, którzy tworzyli mezcal przed laty. Łącznie powstało zaledwie 80 butelek Corte Vetusto Ancestral Mezcal.
- Dalmore rozpoczęło współpracę z muzeum designu V&A Dundee. 4-letnia umowa ma opierać się na inwestycji w sektor kreatywny szkockiej destylarni whisky. Z tej okazji mają powstać też wyjątkowe butelki wykonane przez znanych artystów, na które czekamy z niecierpliwością.