

Pierwszy czwartkowy odcinek newsów w nowym roku zaczynamy od dobrze znanej marki: Jim Beam. Popularny burbon postanowił zawalczyć o piwnych konsumentów. Piszemy też o wódce Stock, która postanowiła pomóc trzem polskim szpitalom oraz o zakupach na alkoholowym rynku.
Styczeń rozpoczęliśmy od szkockiej whisky, więc dzisiaj skupimy się na innych alkoholach. Początek roku to niezwykle intensywny okres u wielu producentów.
Nie piwo, tylko Jim Beam?
W pierwszym akapicie napisaliśmy, że nie poruszymy dzisiaj tematu whisky, ale nic nie wspomnieliśmy o amerykańskiej whiskey. Konkretnie o burbonie.
Jim Beam powstał jeszcze w końcówce XVIII wieku w Clermont w stanie Kentucky. Alkohol jest własnością firmy Beam Suntory, w skład którego wchodzi kilkanaście firm produkujących alkohole.
Dotychczas Jim Beam skupiał się przede wszystkim na wielbicielach burbonu. W nowej kampanii reklamowej amerykański producent postanowił zawalczyć o nowe klienta: znudzonego piwosza.
Zamiast piwa, firma zachęca spragnionych do zamówienia Jim Beam Highball – drinku stworzonego z burbonu zmiksowanego z lodem, cytryną i napojem imbirowym. Nowa kampania reklamowa ma trwać przez cały 2021 rok. Czy Jim Beam zdoła przekonać do siebie wielbicieli chmielowego trunku?
Noworoczne zakupy alkoholowe
Pernod Ricard, jeden z największych konglomeratów alkoholowych na świecie, ma w swoim portfolio m.in. Chivas Brothers, Irish Distillers, Absoluta, Wyborową i kilkanaście innych marek produkujących ekskluzywne alkohole. Francuski gigant właśnie pochwalił się wykupieniem większościowych udziałów w kolejnym brandzie: Ceder’s.
Ceder’s to brytyjska firma produkująca bezalkoholowe różowe giny. Firma została założona w 2017 roku przez małżeństwo: Craiga Hutchisona i Marię Sehlstorm. Już w 2018 Pernod Ricard został dystrybutorem marki w Wielkiej Brytanii, a teraz wykupuje większościowe udziały.
Stock zakupuje wentylatory
Marka wódki Stock zdecydowała się wspomóc trzy polskie szpitale. Jeden z największych producentów w środkowej Europie postanowił zakupić sprzęt na rzecz jednostek zmagających się z epidemią.
Firma zakupiła 6 wentylatorów, 6 koncentratorów tlenowych 500 uniformów sprzętu ochrony osobistej (PPE) i 500 masek ochronnych (FFP3). Potrzebny sprzęt trafił do dwóch warszawskich i jednego lubelskiego szpitala.
Z innej beczki
- Morgan stworzy gin przy użyciu nadwyżki drewna. Brytyjski producent niepowtarzalnych automobili połączył siły z Piston Distillery, by wyprodukować alkohol z odpadów drewna z produkcji samochodów.
- E. & J. Gallo zakupiło ponad 30 randów od Constellation. Dystrybutor z Kalifornii pozyskał m.in. Arbor Mist, Manischewitz, Mark West oraz Ravenswood.
- Luxco wypuściło mocny burbon. Ezra Brooks 99, bo o nim mowa, będzie mieć aż 49,5% zawartości alkoholu. Poprzednie Ezra Brooks miały tylko 45%.