Hakushu, kolejna japońska whisky lądująca w naszych newsach, wznawia serię, która przez dwa lata nie była wypuszczana. Pernod Ricard stworzył 20-procentową Ballantine’s. Jack Daniel’s i Disaronno połączyły siły. Co z tego wyjdzie?
W poniedziałek pisaliśmy o szkockich specjałach, dzisiaj jednak zajrzymy również do innych części świata. Na początek Japonia.
12-letnie Hakushu
Styczeń to niezwykle aktywny czas na rynku japońskiej whisky. Przez miesiące nie pisaliśmy wcale o produktach z Kraju Kwitnącej Wiśni, bo nie było żadnych ciekawych newsów. Tymczasem w pierwszym miesiącu 2021 roku już trzeci raz mamy niezwykle interesujące informacje z tego wyspiarskiego kraju.
Tym razem sprawa dotyczy Hakushu. 2 lata temu japoński producent należący do koncernu Suntory wstrzymał produkcję i sprzedaż swojej 12-letniej whisky. Jak się okazuje, już wkrótce ten trunek powróci na sklepowe półki.
The Suntory Hakushu 12 Year trafi do sprzedaży 30 marca. Whisky destylowana na górze Kaikoma w Alpach Japońskich oferuje aromaty bazylii, igieł sosnowych i zielonego jabłka. W smaku daje się wyczuć słodki jaśmin i jabłko. Wykończenie nieco dymne, acz delikatne.
Ballantine’s na lekko
Pernod Ricard zdecydował się na wypuszczenie dwóch “lekkich” wersji swoich alkoholi. Mowa tutaj o szkockiej whisky Ballantine’s i Beefeater London Gin.
20-procentowy blend trafił już na półki sklepowe w Hiszpanii, gdzie szybko zyskał duże grono wielbicieli. Teraz oba produkty mają trafić do innych krajów Unii Europejskiej. Nowe produkty wpisują się w strategię marki: Pernod Ricard’s 2030 Sustainability & Responsibility (strategia zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialności społecznej Pernod Ricard).
Jack Daniel’s i Disaronno
Dwie znane marki: producent whiskey Jack Daniel’s i twórca likierów Disaronno połączyły siły, by stworzyć Velvet Fire.
Nowy drink to połączenie Jack Daniel’s Tennessee Fire i Disaronno Velvet Liqueur. Jest to kolejne podejście do picia whisky na słodko. Surowa, klasyczna amerykańska whiskey spotyka na swojej drodze włoską elegancję Amaretto. Czy to was do was przemawia?
Z innej beczki
- Stirling Distillery przedstawia Synów Szkocji (Sons of Scotland). Są to pierwsze single malty młodej szkockiej destylarni.
- Bruno Mars sprzedaje rum o nazwie SelvaRey. I to sprzedaje w niezwykłym tempie. Cały drop, który został wypuszczony, wyprzedał się w ciągu 2 godzin.
- Butelka Hardy Cognac z 1777 roku trafi na aukcję. To jedna z pięciu butelek, które zostaną sprzedane. Pozostałe pochodzą z 1802, 1812, 1906 i 1914 roku.
- Remy Martin wypuści limitowaną edycję ikonicznych butelek VSOP. Będzie to nawiązanie do lat 80. i 90., gdy ta butelka debiutowała na rynku.