

Przełom stycznia i lutego to niezwykle intensywny okres w branży alkoholowej. Mamy w ten zimowy poniedziałek kilka interesujących informacji ze świata wybitnych alkoholi. Piszemy m.in. o Bowmore, Bacardi, Australian Open i walentynkach.
Miniony tydzień upłynął nam pod znakiem whisky i od tego trunku rozpoczynamy też nowy. Najpierw wieści z wyspy Islay.
Bowmore: 30 lat dojrzewania
W październiku Bowmore zapowiedział uruchomienie corocznej serii wyjątkowych butelek. Właśnie poznaliśmy pierwszą z nich.
Destylowana w 1989 roku whisky dojrzewała przez 30 lat w starannie dobranych beczkach po sherry i burbonie. Nowy single malt dojrzewał w legendarnym Skarbcu (Bowmore No. 1 Vaults), czyli jednym z najstarszych na świecie magazynów dojrzewania.
Każda butelka 30-letniego Bowmore’a ma 45,3% zawartości alkoholu. W smaku czuć bogactwo owoców delikatny dymny styl. W aromacie nowej whisky można się doszukać nut wrzosu, bananów, brzoskwiń, ananasa, wanilii i toffi.
Łącznie powstało tylko 2580 butelek tego single malta. Whisky trafiła już do sprzedaży.
Dewar’s: portugalska 8-latka
Dewar’s Portuguese Smooth – taką nazwę nosi najnowsza butelka marki należącej do koncernu Bacardi. Jest to 8-letni blend kończący maturację w beczkach po porto.
Dewar’s świętuje w tym roku swoje 175. urodziny. Z tej okazji pojawi się kilka wyjątkowych butelek od szkockiego producenta. Jedną z nich ma być właśnie Portuguese Smooth, czyli portugalska lekkość.
W smaku można wyczuć aromatyczne nuty świeżo pokrojonych dojrzałych moreli, melona miodowego, czerwonych wiśni i czarnej porzeczki skropione miodem wrzosowym. Nowe butelki wkrótce trafią do sprzedaży.
Bacardi Conga
To jednak niejedyna informacja z obozu Bacardi. Nie chodzi jednak o nową butelkę rumu, a o teledysk.
Bacardi we współpracy z Meek Millem, Leslie Grace i Boi-1da stworzyło remake światowego hitu Conga.
Nowa kampania reklamowa pt. “Conga Feat. You” ma na celu zainspirowanie wszystkich do wyrażania siebie poprzez śpiew i taniec. Oczywiście w akompaniamencie rumu od Bacardi.
Z innej beczki
- Spirit of Speyside Whisky Festival przełożone z kwietnia na listopad. Organizatorzy zapewnili jednak, że na przełomie kwietnia i maja odbędą się atrakcje festiwalowe przeprowadzone online.
- Australian Open rozpoczęło współpracę z australijską marką wódki Grainshaker. Producent alkoholu stał się tym samym oficjalnym partnerem tenisowej imprezy.
- Gin F*ckboy Tears powraca na Walentynki. 20-procentowy alkohol jest o smaku marakui i mango.