Chiński Nowy Rok to ważna data w kalendarzu wielu marek produkujących alkohole. Hennessy również włącza się w celebrację tego święta. West Cork natomiast rozwija serię whiskey opartą o piwne beczki. Do tego na koniec mamy jeszcze newsy “środowiskowe”.
Newsowy tydzień rozpoczęliśmy od szkockich wzgórz, a dzisiaj zaczynamy od tych w niedalekiej Irlandii. Właśnie na Zielonej Wyspie swoją siedzibę ma West Cork Distillers.
Piwne West Cork
West Cork Distillers to firma założona w 2003 roku przez trzech kumpli z dzieciństwa: Johna O’Connella oraz Denisa i Gera McCarthy’ego. Po dziś dzień firma ma w 100 procentach irlandzki kapitał, a do produkcji alkoholi używane są jedynie lokalne składniki.
Irlandzka destylarnia niedawno ogłosiła wypuszczenie West Cork Distillers’ IPA Cask Finished, czyli whiskey dojrzewającej w beczkach po piwie typu India Pale Ale (IPA). Teraz poznajemy szczegóły o drugiej butelce z piwnej serii: Irish Stout Cask Matured.
Jest to blend, który dojrzewał w beczkach po stoucie od Blacks of Kinsale. Opis sugeruje, że nowa whisky w smaku ma wyczuwalne nuty czarnej czekolady, kawy i wanilii.
Chińskie Hennessy
Hennessy X.O. to wybitna marka francuskiego koniaka. Producenci tego alkoholu postanowili włączyć się w świętowanie Chińskiego Nowego Roku.
Już przed rokiem pisaliśmy, jak Hennessy świętowało Rok Szczura. Teraz francuska marka będzie celebrować Rok Wołu. Z tej okazji powstanie wyjątkowa wystawa artystyczna autorstwa Liu Weia o nazwie SPRING oraz limitowane edycje koniaków (zarówno X.O., jak i V.S.O.P.).
Diageo dla uniwersytetów i środowiska
Jeden z największych na świecie producentów postanowił zainwestować w dwie inicjatywy. Właściciel m.in. Smirnoffa, Hennessy, Lagavulin, Casamigos i Glendullan przeznaczy 550 tys. funtów na zbudowanie jaru w Szkocji oraz 10 milionów dolarów na uniwersytety dla czarnoskórych amerykanów.
Obie inicjatywy mają na celu zwiększyć różnorodność. O ile pierwsza dotyczy zróżnicowania środowiska naturalnego, druga ma na celu zwiększenie różnorodności w środowisku alkoholowym. W tym celu firma tworzy fundusz o nazwie Historically Black Colleges and Universities (HBCU). Ma on dać ekonomiczne wsparcie studentom zmagającym się z problemami finansowymi.
Z innej beczki
- Uber wykupuje Drizly. Drizly powstało w 2012 roku w Bostonie jako aplikacja dostarczająca użytkownikom alkohole. Teraz gigant technologiczny połączy ją z apką Uber Eats. Koszt wykupienia akcji? Bagatela 1,1 miliarda dolarów.
- Double Eagle Very Rare powraca z trzecią edycją. Amerykańska destylarniaBuffalo Trace tym razem wypuściła 20-letni burbon.