

Poniedziałkowy przegląd wiadomości z branży alkoholi zaczynamy od marki Tullibardine. Szkocka destylarnia właśnie wypuściła nową butelkę whisky. Havana Club prezentuje rum Cuban Spiced, a właściciel marki wykupuje konkurencję.
W poprzednim tygodniu pisaliśmy o rumie, więc i dzisiaj nie zabraknie o tym trunku wiadomości. Na początek jednak klasyczna whisky.
Tullibardine The Murray
Destylarnia, która została założona tuż po II Wojnie Światowej (1949), właśnie wypuściła nową butelkę swojego single malta.
Tullibardine The Murray Double Wood Edition – taką nazwę nosi nowa szkocka. Jak powszechnie wiadomo, Tullibardine to jedna z najczęściej nagradzanych whisky. Nowy wyrób prosto z Highland ma wszelki potencjał, by dołączyć do innych wyróżnionych przez ekspertów butelek.
Nowy single malt dojrzewał w beczkach pierwszego napełnienia po burbonie. Następnie trunek został przeniesiony do beczek po sherry (również pierwszego napełnienia) na drugi okres maturacji. Nowy Tullibardine ma w swoim smaku i aromacie moc cytrusów i mocny wpływ drewnianych beczek.
The Murray Double Wood należy do sztandarowej kolekcji destylarni o nazwie Marquess Collection.
Havana Club Cuban Spiced Rum
Kubańska marka rumu należąca do Pernod Ricard zaprezentowała nową butelkę swojego specjału.
Nowa butelka to Havana Club Cuban Spiced Rum. Według producenta ma ona zachęcić do kupna rumu milenialsów i generację Z. Wraz z rumem Havana Club przygotowała też koktajl w puszcze złożony z wymieszanego rumu z colą.
Cuban Spiced oferuje zbalansowane nuty słodkiej wanilii wraz z bardziej ostrymi aromatami gujawy, pieczonego kokosa i świeżego ananasa.
Pernod Ricard: nie tylko Havana Club
Jak się jednak okazuje, to nie jedyne duże wydarzenie w rodzinie Pernod Ricard. Jeden z największych producentów w ostatnich miesiącach pozyskał kilka mniejszych firm produkujących alkohole. Jak się okazuje, to jednak nie koniec zakupów.
Pernod Ricard postanowił wykupić większościowe udziały w La Hechicera (w języku hiszpańskim to wyrażenie oznacza czarodziejkę). Założona w 2012 roku kolumbijska firma specjalizuje się w produkowaniu rumu. Wychodzi na to, że posiadania Havana Club (piąta najlepiej sprzedająca się marka rumu na świecie) w swoim portfolio to za mało dla Pernod Ricard. Teraz Francuzi wykupili trochę magii.
Na koniec życzenia dla wszystkich pań, które dotrwały do końca. Chcielibyśmy życzyć (co najmniej) odrobiny magii, spełnienia marzeń, samych cudownych chwil i tylko wybitnych alkoholi, bo na inne szkoda życia. Wszystkiego wspaniałego!