Czwartkową porcję najświeższych newsów zaczynamy irlandzkiej destylarni Boann. Już wkrótce producenci whiskey The Whistler powrócą do przeszłości ze swoimi nowymi trunkami. Teeling natomiast prezentuje butelkę na dzień św. Patryka. Co jeszcze wydarzyło się w branży alkoholowej w ostatnich dniach?
Poniedziałek spędziliśmy w klimacie skąpanego słońcem rumu, ale dzisiaj przenosimy się w rejony nieco bardziej barowej pogody.
Boann Distillery – powrót do klasyków
Na wschodzie Irlandii, w miasteczku Drogheda swoją siedzibę ma destylarnia Boann. To właśnie na niej się dzisiaj skupiamy.
Destylarnia położona 45 km na północ od Dublina postanowiła połączyć siły z historykiem specjalizującym się w dziejach irlandzkiej whiskey Fionnánem O’Connorem. Wspólnie mają oni wskrzesić stare przepisy na tworzenie whiskey.
Niektóre z receptur mają ponad 300 lat. Boann ma zamiar przede wszystkim odtworzyć legendarne zaciery. Każdy z nich będzie destylowany osobno. Każda nowa-stara whiskey będzie też poddana 5-letniemu okresowi maturacji.
Marka odpowiedzialna m.in. za nagradzaną whiskey Whistler ma ambitne plany związane z legendarnymi trunkami. Wkrótce mamy poznać szczegóły rozwoju tego wyjątkowego projektu.
Ekskluzywny Teeling na św. Patryka
Dzień świętego Patryka to wyjątkowe święto dla każdego Irlandczyka. Nie zapomina o tym również Teeling, tworząc wyjątkową edycję na 17 marca.
Irlandzka destylarnia ogłosiła specjalne zabutelkowanie o nazwie Distillery Exclusive St Patrick’s Day Irish Virgin Oak Bottling. Wyjątkowości tej butelce nadaje fakt, że beczki typu Irish Virgin Oak są niezwykłą rzadkością w repertuarze Teeling. Nowa butelka whisky już trafiła do sprzedaży.
Dziwić natomiast może fakt, że na razie nie mamy zbyt wielu informacji o innych producentach szykujących coś specjlanego na dzień świętego Patryka.
Crown Royal wchodzi na rynek RTD
Należąca do Diageo kanadyjska marka Crown Royal rozpoczęła produkcję pierwszych koktajli z segmentu RTD (ready-to-drink – gotowe do picia).
Dotychczas wypuszczono 3 rodzaje zapuszkowanych napojów: Washington Apple, Whisky and Cola oraz Peach Tea. Każdy z nowych drinków ma 7% zawartości alkoholu. Jak już pisaliśmy kilkukrotnie, rynek seltzerów i RTD zanotował ogromne wzrosty w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy, więc kolejne marki starają się tworzyć napoje w tej kategorii.