To, o czym informowaliśmy już kilkanaście tygodni temu, wreszcie stało się faktem: destylarnia Brora została ponownie otwarta. Natomiast marka whiskey Boba Dylana połączyła siły z innym producentem alkoholu. O tym dowiecie się w dzisiejszych newsach.
Dobra whisky nie daje o sobie zapomnieć. Tak było w poniedziałek, tak jest i teraz. Dzisiejszą porcję informacji zaczynamy od legendy, która wraca do życia.
Brora znów działa!
9 października 2017 roku Diageo ogłosiło początek intensywnych plac w celu odbudowy szkockiej destylarni Brora, która pierwotnie miała wznowić działalność w 2020 roku. Pandemia jednak spowolniła plany jednego z największych producentów alkoholi, ale po długich latach oczekiwania Brora jest znów otwarta.
Historia destylarni sięga aż 1819 roku. To właśnie wtedy markiz Stafford (tytuł nadawany najstarszemu synowi księcia Sutherland) uruchomił produkcję single maltów w gorzelni z Highlands.
Czasy się zmieniały, ale Brora trwała. Aż do 1983 roku, kiedy destylarnia została odłożona do lamusa. Diageo po kilkudziesięciu latach postanowił wykupić upadłą destylarnię. W 2014 roku producent wypuścił wtedy najdroższego single malta 1972 Brora 40 year old.
Po sukcesie butelki było już niemal przesądzone, że Diageo postara się przywrócić dawną świetność legendarnej destylarni (firma robi to z wieloma szkockimi destylarniami). Praca nad ponownym otwarciem Brory trwała długo, bo była niezwykle skrupulatna. Udział w niej brała między innymi historyczka i archiwistka Diageo Joanne McKerchar, która dbała o odtworzenie historycznych wartości destylarni.
Od lipca odbudowana destylarnia będzie otwarta dla turystów. Wczoraj napełniono też pierwszą beczkę. Nie wiadomo jeszcze, kiedy single malty z nowej Brory zostaną zabutelkowane. Wcześniej już zapowiedziano już wypuszczenie Brora Triptych Series.
Heaven’s Door Boba Dylana
Otwarcie legendarnej destylarni to jednak niejedyna dobra wiadomość na dzisiaj. Mamy też świetne informacje zza oceanu.
Założona przez Boba Dylana marka Heaven’s Door rozpoczęła współpracę z producentem irlandzkiej whiskey Redbreast, by stworzyć 10-letni burbon. Nowy alkohol ma łączyć w sobie to, co mają najlepszego do zaoferowania amerykańskie i irlandzkie whiskey.
Każda butelka będzie miała 50% zawartości alkoholu. Nowy trunek nosi podtytuł The Master Blenders’ Edition. W smaku da się wyczuć orzechy, wiśnie oraz cytrusy. Nowe Heaven’s Door jest edycją limitowaną (producent nie podał, jak wiele butelek zostało stworzonych).