

Bowmore zaprezentował kolejną butelkę w ramach kolaboracji z Astonem Martinem. Talisker sprzedaje 43-letnią beczkę wypełnioną whisky, a Glenmorangie połączył siły z fundacją proekologiczną. Zaczynamy poniedziałkowe newsy!
It’s all about whisky – dzisiaj takie motto przyświeca nam na blogu. Najlepsze i najbardziej cenione marki produkujące szkocką mają dla nas porcję najświeższych informacji, więc tym prędzej przechodzimy do rzeczy.
Bowmore & Aston Martin
Już kilkukrotnie pisaliśmy o tej współpracy, bo też jest o czym pisać. Jeden z najbardziej luksusowych producentów samochodów na świecie Aston Martin łączy siły z cenioną destylarnią Bowmore z wyspy Islay.
Owocem partnerstwa jest trunek z serii Bowmore Masters‘ Selection. Najnowsza butelka to 21 Years Bowmore, czyli 21-letni single malt dojrzewający w beczkach Pedro Ximenez pierwszego napełnienia oraz Sherry oloroso.
Co jednak niezwykle interesujące, zaledwie 61,8% całości stanowi ta whisky. Pozostałość to trunek dojrzewający powyżej 35 lat. Taki zabieg sprawił, że dostajemy wyjątkowo ładną butelkę szkockiej, pełną głębokiego smaku i słodyczy.
Każda butelka najnowszego Bowmore ma aż 51,8% zawartości alkoholu. 21-letni alkohol to już piąty efekt współpracy pomiędzy dwiema markami.
Charytatywna aukcja Taliskera
Należąca do koncernu Diageo destylarnia Talisker zdecydowała się wystawić na aukcję 43-letnią beczkę wypełnioną po brzegi whisky. Dochód ze sprzedaży ma zostać przeznaczony na the Distillers Charity.
Beczka Talisker 1978 zostanie wystawiona na aukcji w domu Sotheby’s 3 grudnia 2021 roku. Szacowana cena tego alkoholu to 350-500 tys. funtów (1,9 – 2,7 mln złotych). Kupiec, któremu uda się wygrać licytację, wygra również wizytę w domu Casks of Distinction w Royal Deeside, gdzie będzie mógł zobaczyć dojrzewanie whisky w beczkach.
Glenmorangie i fundacja Solar Impulse
Szkocki producent Glenmorangie rozpoczął współpracę z Solar Impulse Foundation, by pokazać, w których aspektach przemysł whisky może stać się bardziej przyjazny środowisku.
Owocem tego partnerstwa ma być 200-stronnicowy poradnik, w którym opisane będą technologie, które mogą pomóc Szkocji i sektorowi whisky zredukować ślad węglowy.