Jeden z największych producentów alkoholi na świecie Diageo coraz mocniej stawia na rynek RTD. Hennessy połączyło siły ze znanym architektem, by stworzyć niezwykły dekanter do wyjątkowego koniaku. Laphroaig natomiast ogłosiło nowego managera destylarni.
Pierwsze marcowe wydanie naszych alkoholowych newsów zaczynamy mocnym akcentem. Wszystko za sprawą pewnej znanej firmy.
Diageo inwestuje w RTD
Kilkukrotnie już pisaliśmy, że moda na drinki gotowe do spożycia (ready to drink – RTD) jest najgorętszym trendem w przemyśle alkoholowym. Diageo stara się to wnieść na zupełnie nowy poziom.
Firma postanowiła zainwestować 110 milionów dolarów w nową placówkę, która ma skupiać się na produkcji napojów z segmentu RTD. Plany nowego obiektu Diageo Lincolnway w Plainfield w stanie Illinois zostały ujawnione w marcu 2021 r. i obejmowały budowę dwóch szybkich linii do puszek.
Teraz nastąpiło już otwarcie nowych podwojów. Zakłady mają za zadanie uzupełnić istniejącą produkcję produktów gotowych do spożycia (RTD) w Ameryce Północnej, a później na całym świecie.
W Stanach już są produkowane m.in. seltzery Smirnoff, koktajle Crown Royal oraz drinki na bazie botanicznej wódki Ketel One.
Richard Hennessy
Należący do LVMH Hennessy Cognac rozpoczął współpracę z architektem Danielem Libeskindem, aby zaprezentować nowy projekt jednej z najrzadszych butelek w swojej kolekcji, Richarda Hennessy’ego.
Karafka Richard Hennessy, której nazwa pochodzi od nazwiska założyciela marki, została zaprezentowana po raz pierwszy w 1996 roku i jest opisana jako hołd dla 250-letniej historii marki. Koniak jest wytwarzany z jednych z najrzadszych eaux-de-vie z rezerw Hennessy, w wieku od 40 do 50 lat i do 150 lat.
Nowa „współczesna” karafka jest wykonana z kryształu Baccarat, a Libeskind zaprojektował również akcesoria do koniaku, w tym kieliszki, kabaczek i tacę.
Libeskind zainspirował się „intensywnymi i złożonymi” cechami założyciela, aby stworzyć projekt karafki, który łączy geometryczne krystaliczne formy kryształu Baccarat z miękkimi krzywiznami. Opracowanie nowej butelki zajęło ponad 3 lata. Przedstawiciele marki mówią, że symbolizuje ona przyszłość marki, a jednocześnie honoruje przeszłość.
MacAffer nowym szefem Laphroaig
John Campbell to ikona szkockiej whisky. Jako szef Laphroaig, destylarni z Islay, spędził ponad ćwierć wieku. Gdy ogłosił swoje odejście pod koniec zeszłego roku, było wiadomo, że nie będzie łatwo go zastąpić. Teraz wypełnić jego buty spróbuje Barry MacAffer.
MacAffer dorastał na wyspie i przez niemal całą karierę zawodową był związany z Laphroaig. Już wcześniej pełnił obowiązki tymczasowego managera destylarni, a teraz obejmuje stanowisko szefa gorzelni na stałe.