Limitowana edycja butelki koniaku Hennessy Very Special przygotowana przez legendę sztuki nowoczesnej – amerykańskiego artystę Futurę.
Hennessy od wieków był koniakiem należącym do świata sztuki. Jego złożony smak inspirował poetów, malarzy, klasycznych i nowoczesnych muzyków. Hennessy Very Special to koniak stworzony przez Maurice’a Hennessy’ego około 1865 roku – ten autentyczny alkohol nadal zachowuje swój żywiołowy, młodzieńczy charakter. Podkreślają go wyjątkowe projekty realizowane przy współpracy Maison Hennessy z ikonami sztuki nowoczesnej. Artyści ulicy, często związani z kulturą hip-hopu, poprzez swój talent na nowo interpretują uniwersalny i ponadczasowy kodeks Maison Hennessy. W tym roku Hennessy zaprosił do współpracy legendarnego, nowojorskiego artystę Futurę. Artysta podjął się zaprojektowania limitowanej edycji butelki koniaku Hennessy Very Special.
„Proces tworzenia koniaku jest bardzo podobny do kreacji dzieła sztuki. Podobnie jak podczas malowania obrazu, punktem wyjścia jest paleta barw, tak samo podstawą koniaku są różne eaux-de-vie (przyp.red. mocny, bardzo aromatyczny alkohol uzyskany w wyniku procesu destylacji wina, który po kilku latach dojrzewania staje się podstawą koniaku). Następnie potrzebujesz właściwego artysty lub Mistrza Kompozycji, którzy połączą wszystkie te elementy, tworząc dzieło sztuki” – swoimi wrażeniami z wizyty w Maison Hennessy, dzieli się Futura, czyli Leonard McGurr.
Kompozycja Hennessy Very Special to około 40 „eaux-de-vie”, które dojrzewają do 8 lat. Wyczuwalne nuty dębu i wanilii przenoszą w świat przyjemności. Smakosze wyczują także nuty porzeczki, orzechów laskowych oraz wychwycą nuty kwiatowe. Very Special jest w pełni ukształtowanym koniakiem o żywiołowym charakterze, który dodatkowo podkreśla nowa, limitowana edycja butelki.
„Koniak ma piękny, nasycony, głęboki i ciepły kolor. Chciałem stworzyć etykietę, która będzie podkreślać naturalną barwę i budzić te same emocje, a nie dominować. Ciepła paleta barw gra idealnie z bursztynowym odcieniem koniaku, natomiast kolor żółty symbolizuje wirujący w szklance trunek” – opisuje swoją pracę Futura.
Zaprojektowana przez Futurę butelka to całkiem nowe doświadczenie dla koneserów koniaku. Abstrakcyjne linie i kształty, ciepłe, stonowane kolory grające z bursztynowym odcieniem trunku oraz odważne, gorące i energetyczne akcenty przyciągają oko i czynią butelkę pięknym przedmiotem. Wszystkie pięć elementów składających się na etykietę butelki są ozdobione projektem Futury, a każda z butelek ma przypisany indywidualny numer. Jest to bardzo świeża adaptacja, będąca wyrazem pasji zarówno Futury, jak i marki Hennessy, do łączenia sztuki z niezbędną w codziennym życiu funkcjonalnością. Jego współpraca z marką Hennessy to udana próba podkreślenia nowoczesnego, miejskiego charakteru marki o 250-letniej tradycji.
Limitowana edycja Hennessy Very Special będzie dostępna w wybranych sklepach od początku kwietnia. Cena ok. 135zł.
Więcej na www.hennessy.com oraz www.facebook.com/HennessyPolska
Hennessy – koniak numer 1 na świecie
Hennessy jest częścią grupy LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy), która jest największym dostawcą dóbr luksusowych na świecie. Hennessy to legendarna francuska marka luksusowych koniaków z prawie 250-letnią historią, uznawana przez koneserów za najlepszy tego typu trunek na świecie. Marka Hennessy, z większościowym udziałem w światowym rynku, jest zdecydowanym liderem sprzedaży w tej kategorii. Pochodzi z malowniczego regionu Cognac w zachodniej Francji, który słynie z produkcji najlepszej jakości alkoholi.
FUTURA – Leonard McGurr
Futura to nowojorski artysta urodzony w 1955 roku. Swoją przygodę z graffiti rozpoczął jako nastolatek – na początku lat 70., malując (oczywiście nielegalnie) w miejscach publicznych, np. w nowojorskim metrze. Graffiti było dla niego sposobem na kształtowanie swojej osobowości oraz dawało możliwość określenia swojej artystycznej drogi. Początkowo jego przydomek brzmiał Futura 2000. Był inspirowany twórczością Kubricka, a konkretnie filmem „2001: Odyseja kosmiczna”. Przełomowym dla Futury okazał się rok 1980 – zainteresował się nim świat artystyczny i zwrócił uwagę na jego pionierski styl „sztuki ulicznej”. Ważny był również rok 1981 i jego współpraca artystyczna z punkowym zespołem The Clash oraz wspólna trasa koncertowa po Europie. Jego prace były w końcu wystawiane w galeriach sztuki na Bronxie, w East Village i Lower East Side. Ostatnio można było je oglądać w galerii Jérôme de Noirmont w Paryżu
i podczas wystawy w Hong Kongu. Jedną z najbardziej charakterystycznych cech jego graffiti jest abstrakcyjne podejście do tej formy sztuki. Futura, opowiadając o procesie tworzenia, zawsze zwraca uwagę na jego emocjonalny i żywiołowy charakter. Podkreśla fakt, że graffiti „żyje własnym życiem” i nigdy nie jest do końca pewien, co wyjdzie
z bazowego pomysłu podczas jego pracy twórczej. Chociaż jest on znany przede wszystkim jako artysta graffiti, dużą popularnością cieszy się też jego praca jako grafika i ilustratora. W 1990 związał się z firmami odzieżowymi, biorąc udział w kampaniach GFS oraz Subware and Project Dragon. Futura współpracował m.in. z Recon, Nike, The North Face, Medicom Toy, Undercover. Projektuje także własne ubrania pod marką Laboratories Futura.
ŹRÓDŁO: WALK.PL