Limitowana edycja butelki koniaku Hennessy Very Special przygotowana przez legendę sztuki nowoczesnej – amerykańskiego artystę Futurę.
Hennessy od wieków był koniakiem należącym do świata sztuki. Jego złożony smak inspirował poetów, malarzy, klasycznych i nowoczesnych muzyków. Hennessy Very Special to koniak stworzony przez Maurice’a Hennessy’ego około 1865 roku – ten autentyczny alkohol nadal zachowuje swój żywiołowy, młodzieńczy charakter. Podkreślają go wyjątkowe projekty realizowane przy współpracy Maison Hennessy z ikonami sztuki nowoczesnej. Artyści ulicy, często związani z kulturą hip-hopu, poprzez swój talent na nowo interpretują uniwersalny i ponadczasowy kodeks Maison Hennessy. W tym roku Hennessy zaprosił do współpracy legendarnego, nowojorskiego artystę Futurę. Artysta podjął się zaprojektowania limitowanej edycji butelki koniaku Hennessy Very Special.
Kompozycja Hennessy Very Special to około 40 „eaux-de-vie”, które dojrzewają do 8 lat. Wyczuwalne nuty dębu i wanilii przenoszą w świat przyjemności. Smakosze wyczują także nuty porzeczki, orzechów laskowych oraz wychwycą nuty kwiatowe. Very Special jest w pełni ukształtowanym koniakiem o żywiołowym charakterze, który dodatkowo podkreśla nowa, limitowana edycja butelki.
„Koniak ma piękny, nasycony, głęboki i ciepły kolor. Chciałem stworzyć etykietę, która będzie podkreślać naturalną barwę i budzić te same emocje, a nie dominować. Ciepła paleta barw gra idealnie z bursztynowym odcieniem koniaku, natomiast kolor żółty symbolizuje wirujący w szklance trunek” – opisuje swoją pracę Futura.
Zaprojektowana przez Futurę butelka to całkiem nowe doświadczenie dla koneserów koniaku. Abstrakcyjne linie i kształty, ciepłe, stonowane kolory grające z bursztynowym odcieniem trunku oraz odważne, gorące i energetyczne akcenty przyciągają oko i czynią butelkę pięknym przedmiotem. Wszystkie pięć elementów składających się na etykietę butelki są ozdobione projektem Futury, a każda z butelek ma przypisany indywidualny numer. Jest to bardzo świeża adaptacja, będąca wyrazem pasji zarówno Futury, jak i marki Hennessy, do łączenia sztuki z niezbędną w codziennym życiu funkcjonalnością. Jego współpraca z marką Hennessy to udana próba podkreślenia nowoczesnego, miejskiego charakteru marki o 250-letniej tradycji.
Limitowana edycja Hennessy Very Special będzie dostępna w wybranych sklepach od początku kwietnia. Cena ok. 135zł.
Więcej na www.hennessy.com oraz www.facebook.com/HennessyPolska
Hennessy – koniak numer 1 na świecie
Hennessy jest częścią grupy LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy), która jest największym dostawcą dóbr luksusowych na świecie. Hennessy to legendarna francuska marka luksusowych koniaków z prawie 250-letnią historią, uznawana przez koneserów za najlepszy tego typu trunek na świecie. Marka Hennessy, z większościowym udziałem w światowym rynku, jest zdecydowanym liderem sprzedaży w tej kategorii. Pochodzi z malowniczego regionu Cognac w zachodniej Francji, który słynie z produkcji najlepszej jakości alkoholi.
FUTURA – Leonard McGurr
Futura to nowojorski artysta urodzony w 1955 roku. Swoją przygodę z graffiti rozpoczął jako nastolatek – na początku lat 70., malując (oczywiście nielegalnie) w miejscach publicznych, np. w nowojorskim metrze. Graffiti było dla niego sposobem na kształtowanie swojej osobowości oraz dawało możliwość określenia swojej artystycznej drogi. Początkowo jego przydomek brzmiał Futura 2000. Był inspirowany twórczością Kubricka, a konkretnie filmem „2001: Odyseja kosmiczna”. Przełomowym dla Futury okazał się rok 1980 – zainteresował się nim świat artystyczny i zwrócił uwagę na jego pionierski styl „sztuki ulicznej”. Ważny był również rok 1981 i jego współpraca artystyczna z punkowym zespołem The Clash oraz wspólna trasa koncertowa po Europie. Jego prace były w końcu wystawiane w galeriach sztuki na Bronxie, w East Village i Lower East Side. Ostatnio można było je oglądać w galerii Jérôme de Noirmont w Paryżu
i podczas wystawy w Hong Kongu. Jedną z najbardziej charakterystycznych cech jego graffiti jest abstrakcyjne podejście do tej formy sztuki. Futura, opowiadając o procesie tworzenia, zawsze zwraca uwagę na jego emocjonalny i żywiołowy charakter. Podkreśla fakt, że graffiti „żyje własnym życiem” i nigdy nie jest do końca pewien, co wyjdzie
z bazowego pomysłu podczas jego pracy twórczej. Chociaż jest on znany przede wszystkim jako artysta graffiti, dużą popularnością cieszy się też jego praca jako grafika i ilustratora. W 1990 związał się z firmami odzieżowymi, biorąc udział w kampaniach GFS oraz Subware and Project Dragon. Futura współpracował m.in. z Recon, Nike, The North Face, Medicom Toy, Undercover. Projektuje także własne ubrania pod marką Laboratories Futura.
ŹRÓDŁO: WALK.PL