Napa Uproot Wines próbuje stworzyć nowe wino ze swojego zbioru win, prezentując tylko kolor etykiety bez żadnych słów. Pomysł napędzany jest przez social media.
Etykiety w odpowiednich kolorach wskazują na smak wina. Kody wyjaśnione są na odpowiedniej platformie społecznościowej dostępnej dla zalogowanych użytkowników. W ten sposób firma promuje swoją stronę internetową. Nie ma wątpliwości, że Millennials celuje w odbiorców w wieku od 21 do 35 lat. Firma obecnie produkuje Napa Valley Cabernet Sauvignon, Sauvignon Blanc, Grenache i Grenache Blanc, jak donosi Napa Valley Register.
Ta oferta zawiera niedrogie wina z zakresów od 34 dolarów Grenache Blanc do Howell Mountain Cabernet na 78 dolarów.
Firma została założona przez Jay Levy, inwestora wysokiego ryzyka z siedzibą w Nowym Jorku, związanego z wieloma technologicznymi start-up’ami. Firmę otworzyli dwaj koledzy, którzy studiowali finanse na Uniwersytecie Rutgers w New Jersey.
Uproot Wines została opracowana przez Levy’ego z Gregiem Scheinfeld, producenta wina Napa i partnera.
Winogrona do swoich win, w jego inauguracyjnym roku wszystkie z 2011 rocznika, są kupowane zarówno z Napa Valley i Santa Ynez w hrabstwie Santa Barbara w Scheinfeld oraz składowane w Somerston Winery.
Każda etykieta zapewnia wizualną „paletę smaku” wskazującą na jego profil smakowy z każdego bloku kolorów reprezentujących inny aromat. Natomiast rozmiar każdego bloku wskazuje swoją dominację w profilu.
Na przykład, etykieta Uproots Sauvignon Blanc posiada jasno-zielony blok dla melona i żółty dla grejpfrutów, a następnie jasnozielony dla świeżo skoszonej trawy, średni zielony dla cytrusów i fioletowy dla marakui, a etykieta Grenache Blanc podkreśla smaki gumy balonowej.
Scheinfeld powiedział: „Mamy nowy rodzaj winnicy, winnica Millennials, a my mamy nowe podejście”.
Salon Eluxo ma w swojej wiele win z 2011 roku wartych polecenia. Jednym z nich jest Alazanis Vallej Grusignac dostępne na stronie: http://eluxo.pl/biale-wino/4023–alazanis-valley-grusignac-2011-.html