

Producent wina porto Graham’s zaprezentował kolekcję butelek vintage z 2017 roku. Bruichladdich wypuszcza 5-letnie Octomore 12, a należąca do Diageo szkocka destylarnia Caol Ila świętuje 175-lecie istnienia wyjątkową butelką.
Poniedziałkowe newsy zapowiadają się iście wyśmienicie. Zaczynamy od wyjątkowej marki wina.
Graham’s 2017 LBV
Graham’s Port zaprezentowało swój 2017 Late Bottled Vintage (LBV) w trzech przyciągających wzrok, kolorowych tubach, ozdobionych wytłoczonymi detalami inspirowanymi architekturą Porto.
Wyjątkowe tuby prezentowane są w trzech wersjach kolorystycznych; palona pomarańcza, ciemnofioletowa i zieleń Graham. Porto z 2017 roku w nowym designie już trafiło do sprzedaży.
Bruichladdich Octomore 10
Na drugą nóżkę idzie najmocniej torfowany single malt na świecie: Bruichladdich Octomore.
Destylarnia Bruichladdich ogłosiła ostatni rozdział swojej serii Octomore 12s, Octomore Ten Aged Years. To 5. edycja dziesięcioletniej Islay Scotch.
Dwunasta seria została wprowadzona na rynek w październiku 2021 roku i po raz pierwszy w historii wprowadziła wszystkie trzy numery .1, .2 i .3 globalnie na rynki krajowe. To trio Octomore było słodowane do ponad 80 PPM, dojrzewało do pięciu lat i było butelkowane powyżej 55% procent zawartości alkoholu.
Podsumowujące serię Octomore Ten Aged Years wnosi zwiększoną teksturę i głębię do swoich młodszych odpowiedników. Wydestylowany ze zbiorów w 2009 roku szkockiego jęczmienia Optic, ten rocznik 2010 był następnie słodowany do 90,3 PPM.
Przez pierwsze pięć lat single malt dojrzewał w beczkach pierwszego napełnienia z amerykańskiego dębu, a następnie został przelany do beczek po hiszpańskim winie Ribera del Duero. Pochodzące z bodegi w północnej Hiszpanii wino R jest znane ze swojego intensywnego smaku i złożoności, ze względu na wysokość (ok. 900m n.p.m.), ekspozycję na wiatr i ekologiczne metody produkcji.
24-letni single malt Caol Ila
Na koniec kilka słów o najnowszym single malcie od Caol Ila. Należąca do Diageo szkocka destylarnia wypuszcza 24-letnią butelkę, która ma celebrować 175 lat od powstania marki.
Łącznie zaledwie 3 tysiące butelek trafi do sprzedaży. Każda z nich będzie miała 51,2% zawartości alkoholu.