Marka szkockiej whisky Ardbeg zaprezentowała nową limitowaną butelkę z okazji World Cup 2014.
Nowa wersja, o nazwie Auriverdes, dojrzewała beczkach z amerykańskiego dębu z inaczej opieczonymi pokrywkami, służącymi do produkcji smaku zarówno „kawy mokka” i „kremowej wanilii”.
Z okazji World Cup 2014w Brazylii tego lata, Auriverdes przyjmuje przydomek brazylijskiej drużyny narodowej w piłce nożnej. Produkt ten honoruje również turniej Torf Football Ardbeg, który jest inspirowany Pucharem Świata. Nazwa whisky pochodzi również od koloru złotego whisky (Auri) w słynnej zielonej butelce Ardbeg (verde).
Auriverdes podąża za uruchomiona w 2012 roku limitowaną edycją Galileo, a 12-letnia single malt whisky, stworzona przy okazji eksperymentu gorzelni, dojrzewa w przestrzeni. „Podczas tworzenia Auriverdes miałem na uwadze wyraźny profil smakowy, który chcę osiągnąć. Dlatego też specjalnie stworzyłem serce receptury, które przywraca do życia”, powiedział dr Bill Lumsden, dyrektor kreacji w gorzelni whisky i właściciel marki Glenmorangie, części francuskiej grupy LVMH. „To jest wyraz Ardbeg, który przekroczył moje oczekiwania – ma znak towarowy Ardbeg z wyraźnym podtekstem nowych doznań smakowych”.
Auriverdes, butelkowane w 49,9 % ABV, ukaże się w Ardbeg Day – „By uczcić wszystkie produkty Ardbeg” – w dniu 31 maja i będzie kosztować £ 79.99 za butelkę.
Salon Eluxo ma do zaoferowania wiele pozycji marki Ardbeg. Jedną z nich jest Ardbeg 1974 Provenance dostępna na stronie http://eluxo.pl/single-malt/4403-ardbeg-1974-provenance-556-07l.html