Hardy oraz Lalique łączą siły by stworzyć „couture for cognac” – ukłony w stronę świata perfum.
Rzeczywiście, Hardy nie przypomina żadnego innego Domu Cognac, a potwierdza to jego ostatnia praca – Karafka Printemps (czyli wiosna) . Firma produkująca kryształy Lalique wyobraża dla Hardy rzeczywistą butelkę perfum. Sylwetka jest kobieca i spektakularnie rzeźbiona. Zatyczka zielona z odbiciami migdałowymi, przypomina niektóre z kreacji Rene Lalique z początku XX wieku. Karafka Printemps jest pierwszą z serii czterech wyjątkowych karafek, wszystkich podpisanych przez Lalique. Następnie, będą pojawiać się co dwa lata, karafki „Lato”, „Jesień” i „Zima”. Ich kolory i wzory są utrzymywane w tajemnicy.
Karafka Printemps jest bezpośrednio inspirowana butelką zaprojektowaną przez René Lalique na początku XX wieku. Karafka jest umieszczona na środku okrągłego pola łączącego cenne białe i pastelowe skórzane rzemienie z pomysłowego systemu otwarcia z przodu. Ponownie, wyrafinowanie i oryginalność są niezbędne.
Co do zawartości, jest to rzadki koniak stworzony z małych partii Grande Champagne Armand i starannie wybrany przez Hardy pod koniec II wojny światowej. Seria Wiosna nie powinna przekroczyć 400 egzemplarzy. Karafka dostępna jest w dwóch rozmiarach, 70 i 75 cl, aby spełnić wymagania wszystkich rynków, wśród nich przede wszystkim Stany Zjednoczone i Chiny.
Pierwszy egzemplarz będzie w sprzedaży podczas La Part des Anges. Ósma edycja słynnej aukcji wyjątkowych koniaków odbędzie się w dniu 19 września. Ceny sprzedaży (dla informacji) zaczynają się od 11.500 euro.
Salon Eluxo w swojej ofercie prezentuje wiele wyjątkowych koniaków. Jednym z nich jest HENNESSY EDITION PARTICULIERES – w Polsce dostępna tylko jedna sztuka: http://eluxo.pl/alkohole/4740-hennessy-edition-particulieres.html