Gordon & MacPhail zaczął butelkować najstarszego single malta na świecie. Właściciel Hennessy wprowadza sztuczną inteligencję do procesu tworzenia alkoholi. Na koniec o współpracy Veuve Clicquot z galerią sztuki Tate Modern.
Poniedziałkowe newsy zaczęliśmy od rumu, a dziś skończymy na szampanie. Na początek jednak wyjątkowa whisky.
80-letni Glenlivet
W sierpniu poprzedniego roku Gordon & MacPhail, właściciel marki Glenlivet, zapowiedział wypuszczenie 80-letniego single malta. Jest to bezprecedensowa sytuacja, bo nigdy jeszcze tak stara whisky nie była butelkowana.
Wiekowa szkocka ma być częścią Generation Series. Whisky została zabeczkowana już w 1940 roku. Po tak długim okresie maturacji każda butelka ma w sobie 44,9% zawartości alkoholu.
Wyjątkowy trunek dostanie też wyjątkową oprawę. Dekanter oraz dębowe pudełko zostało zaprojektowane przez Sir Davida Adjaye. Kiedy więc całość trafi do sprzedaży? Cóż, na to musimy jeszcze poczekać kilka tygodni. Gordon & MacPhail zapowiedział, że pierwszy zestaw trafi na aukcję w sierpniu tego roku. Dochód z jego sprzedaży zostanie przekazany na rzecz szkockiej organizacji charytatywnej Trees for Life.
LVMH i technologia
Tworzenie wybitnych alkoholi wymaga lat doświadczeń i tradycji. Louis Vuitton Moët Hennessy (LVMH), francuski koncern stojący m.in. za Hennessy, Belvedere Vodka oraz Moët & Chandon, połączył siły z Google.
Celem współpracy jest ulepszenie produkcji i procesu dystrybucji poprzez zastosowanie opartej na chmurze technologii sztucznej inteligencji (AI). Narzędzia technologiczne będą wykorzystywane do prognozowania popytu i optymalizacji zapasów, komunikacji z pracownikami, opracowywania nowych produktów, ulepszania infrastruktury IT oraz w wielu innych aspektach działalności LVMH.
Veuve Clicquot i galeria sztuki
Wybitna marka szampana Veuve Clicquot kontynuuje współpracę ze światem sztuki. We wrześniu 2020 roku pisaliśmy o wyjątkowej butelce stworzonej przez Yayoi Kusamę. Dziś wiemy już, że współpraca z japońską artystką będzie rozwijana.
Veuve Clicquot ogłosił roczną umowę o współpracy z jedną z najbardziej znanych na świecie galerii sztuki Tate Modern w Londynie. Producent alkoholu będzie wspierał galerię, a alkohole tej marki będzie można znaleźć w barze Tate Modern. Współpraca pozwala też Veuve Clicquot zorganizować kilka prywatnych pokazów sztuki dla swoich klientów.