Beam Suntory stworzył dedykowaną na rynek indyjski mieszaną whisky o nazwie Oaksmith – połączenie szkockiej i Bourbonu. Marka, stworzona przez głównego blendera Suntory, Shinji Fukuyo, jest dostępna w dwóch wariantach: Oaksmith i Oaksmith Gold.
Nowa odsłona jest zgodna z ambicją Beam Suntory, aby do 2030 roku osiągnąć sprzedaż na poziomie 1 mld USD w Indiach i jest “kluczem” do strategii rozwoju firmy na rynku. Oaksmith to mieszanka importowanej szkockiej whisky słodowej, burbona i wódki zbożowej, która jest starzona w amerykańskich dębowych beczkach przez co najmniej cztery lata. Dębowe beczki zainspirowały nazwę marki i okrągłe etykiety na butelkach.
“Podczas tworzenia tej mieszanki zależało mi na tym, aby szczególnie dobrze rezonowała z indyjską publicznością, a jednocześnie była prawdziwie międzynarodowa w swoim duchu” – wyjaśnił Fukuyo. “Podróżowałem po kraju, aby zrozumieć różne kultury i aromaty żywności. W końcu to, co zobaczyłam, usłyszałam i spróbowałam, pomogło mi odkryć różne profile smakowe i sfinalizować tę harmonijną mieszankę, która ma w sobie to, co najlepsze z amerykańskiego, szkockiego i japońskiego rzemiosła. Jestem niezwykle dumny z tego, że końcowy produkt całkowicie od nowa określa przyszłość indyjskiej whisky”.
Whisky jest opisana jako “bogata w nosie, ale przystępna i dobrze wyważona na podniebieniu z jasnym, gładkim i niespodziewanie długim wykończeniem”. Umieszczona w sześciokątnej butelce z wysoką szyjką, ergonomiczna konstrukcja Oaksmith jest hołdem dla japońskiego rzemiosła.
Ponadto, w Indiach pojawiło się portfolio House of Suntory – w tym japońska whisky Yamazaki Distiller’s Reserve i Hibiki Japanese Harmony oraz gin Roku. Marki te będą dostępne we wszystkich większych miastach, w tym w Delhi, Bombaju, Pune, Hajdarabadzie i Bangalore. Wprowadzenie na rynek “wzmacnia zaangażowanie firmy w rozwój i wzrost znaczenia indyjskiego rynku alkoholi wysokoprocentowych”.
George Kumekawa, przedstawiciel The House of Suntory, powiedział: “W ostatnich latach zauważyliśmy silną tendencję wśród Hindusów do wyboru ginu premium i craftowego, ponieważ ma on delikatniejszy profil smakowy, który jest łatwiejszy w odbiorze i orzeźwiający w swojej wymowie – idealny na brunche i okazje do orzeźwienia.
“Wraz z wprowadzeniem ginu Roku w Indiach chcemy dalej budować rynek zarówno ginu, jak i napojów spirytusowych, aby pomóc entuzjastom odkrywać nowe smaki i doświadczenia”.
Neeraj Kumar, dyrektor zarządzający Beam Suntory India, dodał: “Jesteśmy podekscytowani uznaniem, jakie Hibiki i Yamazaki otrzymali od konsumentów na całym świecie, oraz ich popularnością wśród miłośników alkoholi w Indiach. “Rosnąca premia na rynku indyjskim i uznanie dla wyrobów spirytusowych najwyższej jakości sprawiły, że nadszedł właściwy moment na wprowadzenie na rynek tych marek, wraz z ginem Roku.
Oaksmith and Oaksmith Gold została wprowadzona do sprzedaży 19 grudnia w indyjskim stanie Maharasztra. Oaksmith Gold kosztuje od 800 do 1300 rupii indyjskich (11-18 USD), a Oaksmith Gold od 600 do 900 rupii indyjskich (8-12 USD).